Η συμμετοχή της TUV Austria Hellas ως χορηγού της 2ης Ημερίδας για την Ασφάλεια των Ανελκυστήρων που πραγματοποίησε η Πανελλήνια Ενωση Τεχνολογίας Ανελκυστήρων και Κυλιόμενων Κλιμάκων (ΠΕΤΑΚ) δεν ήταν μόνο μια προσφορά για την ασφάλεια όλων μας που είμαστε οι χρήστες και οι επιβάτες των ασανσέρ, συνέβαλε και υπογράμμισε τον σημαντικό στόχο των διοργανωτών της ημερίδας, που ήταν «να τραβήξουν και να βγάλουν κάτω από το χαλί» το σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας που επικρατεί στη χώρα μας, αλλά το παραβλέπουμε και παραμένει στα αζήτητα και λόγω νομικού κενού. Οι περισσότεροι ανελκυστήρες έχουν τοποθετηθεί πριν από την ευρωπαϊκή οδηγία του 1999. Που σημαίνει ότι παρουσιάζουν υψηλότερους κίνδυνους σε σχέση με τους νέους και η ανακαίνισή τους είναι επιβεβλημένη.
Επιπλέον, έχει επισημανθεί και η απουσία σημαντικών μέτρων ασφάλειας στην ισχύουσα υπουργική απόφαση ΦΕΚ 2604/Β/2008 σε σύγκριση με το Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ8180, ενώ δεκάδες χιλιάδες σε λειτουργία ανελκυστήρες στη χώρα μας παραμένουν απιστοποίητοι.
Συνήγορος στη προσπάθεια να ενισχυθεί η ασφάλεια των ανελκυστήρων στη χώρα μας ήταν και ο απερχόμενος πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ανελκυστήρων (ELA), ο κ. Φιλίπ Λαμάιγι, ο οποίος και συνέβαλε με τις καλές πρακτικές και τα στοιχεία των ερευνών στα οποία αναφέρθηκε κατά την ομιλία του.
Στη συχνότητα των σοβαρών ατυχημάτων σε ανελκυστήρες στην Ελλάδα και στο γεγονός ότι πάρα πολλοί από αυτούς παραμένουν απιστοποίητοι αναφέρθηκε ο γενικός διευθυντής της TUV Austria Hellas κ. Γιάννης Καλλιάς για να υπογραμμίσει ότι αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει απλά να μας ανησυχεί, αλλά και να μας οδηγήσει στην άμεση υιοθέτηση σύγχρονων ευρωπαϊκών πρακτικών. Χαρακτήρισε «χρέος της εταιρείας του» να συμμετέχει και να στηρίζει πρωτοβουλίες φορέων όπως αυτή της ΠΕΤΑΚ, «που αναδεικνύουν σοβαρά θέματα ασφάλειας και σχεδιάζουν πολιτικές για την πρόληψη ατυχημάτων. Εμείς είμαστε πρόθυμοι να συμβάλουμε με την εμπειρία και την τεχνογνωσία μας στο να ξεπεραστούν χρόνια προβλήματα και αδυναμίες και να εφαρμοσθεί ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο».