.

Ο πρώτος “έξυπνος” δρόμος σε δοκιμή στο Αμβούργο


Αν σας είχαν εντυπωσιάσει οι “έξυπνοι” φωσφορούχοι αυτοκινητόδρομοι της Ολλανδίας, τότε σίγουρα θα σας τραβήξει το ενδιαφέρον ο πρώτος συνολικά “έξυπνος” δρόμος στον κόσμο, που δοκιμάζεται εδώ και λίγο καιρό στο Αμβούργο (Γερμανία).

Με μια πρώτη ματιά, ο δρόμος μοιάζει κλασικός, με δύο ασφαλτοστρωμένες λωρίδες. Ωστόσο, οι ερευνητές έχουν ενσωματώσει πληθώρα καμερών και αισθητήρων στα φώτα του δρόμου, κάτι που αντιλαμβάνεται ο περαστικός κυρίως τις νυχτερινές ώρες από τα LED που τον ακολουθούν. Αυτή η καταγραφή της πορείας του είναι το βασικό σημείο “εξυπνάδας” του δρόμου.


Πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε το Λιμεναρχείο του Αμβούργου σε συνεργασία με τη Cisco, οι οποίοι χρειάστηκαν 4 μήνες για την κατασκευή του έξυπνου δρόμου που συνδέει τρεις οδούς και τη γέφυρα Kattwykbrücke. Η “εξυπνάδα” χωρίζεται σε 4 κατηγορίες: φωτισμός, κυκλοφορία, περιβάλλον και “sensing”.

Smart Lighting: Ο καινοτόμος φωτισμός βασίζεται σε αισθητήρες θερμότητας, οι οποίοι αντιλαμβάνονται την κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων. Τα 60 φώτα του δρόμου ανάβουν διαδοχικά καθώς κινείται ο περαστικός και σβήνουν επίσης διαδοχικά πίσω του. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομείται ενέργεια, μειώνονται οι περιβαλλοντικοί ρύποι και η πορεία γίνεται ασφαλέστερη.

Smart Traffic: Οι κάμερες βοηθούν στην παρακολούθηση του κυκλοφοριακού σε πραγματικό χρόνο, ενημερώνοντας αυτόματα τις αρχές για την περίπτωση συμφόρησης. Οι δημιουργοί ισχυρίζονται ότι το λογισμικό μπλοκάρει την καταγραφή προσώπων και των πινακίδων κυκλοφορίας των οχημάτων, έτσι ώστε να προστατεύεται η ιδιωτικότητα των περαστικών.

Smart Envirovement: Έχουν ενσωματωθεί αισθητήρες που καταγράφουν την περιβαλλοντική κατάσταση στον χώρο του λιμανιού (π.χ. ρύποι, σωματίδια) και τα δεδομένα τους αποστέλλονται μέσω WiFi στον αρμόδιο φορέα.

Smart Sensing: Η γέφυρα Kattwykbrücke έχει μήκος 290m και ανεβοκατεβαίνει για να εξυπηρετήσει οχήματα, πεζούς, ποδήλατα, τραίνα και μεγάλα εμπορικά πλοία. Η εύρυθμη λειτουργία της είναι υψίστης σημασίας, αφού σε περίπτωση βλάβης τα πλοία δεν θα μπορούν να πλησιάσουν το λιμάνι με αποτέλεσμα τεράστιες οικονομικές απώλειες. Γι’ αυτό, έχουν ενσωματωθεί ειδικοί αισθητήρες στα κινητά μέρη της γέφυρας, οι οποίοι καταγράφουν την επιρροή των διερχόμενων οχημάτων στην κλίση της έτσι ώστε να υπολογιστεί καλύτερα ο τύπος και ο χρόνος συντήρησης.

Η δοκιμή ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο και θα συνεχιστεί μέχρι τον Απρίλιο του 2016, με τα δεδομένα να αποθηκεύονται σε ξεχωριστό server όπου θα αναλυθούν για να διαπιστώσουν αν θα μπορέσει να θεωρηθεί ο “δρόμος του μέλλοντος”.


Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.