Ακόμη και ο καλύτερος οδηγός που έχει εκπαιδευθεί από ειδικές ομάδες αναβάθμισης των ικανοτήτων του, μπορεί να βρεθεί σε δύσκολη θέση. Ένα ατύχημα, μια βλάβη, μια περίπτωση παροχής βοήθειας σε άλλο όχημα και τόσα άλλα που μπορεί να συμβούν στο δρόμο, ενισχύουν την άποψη των επιστημόνων για άμεση σύνδεση του αυτοκινήτου με ένα κέντρο παροχής πληροφοριών και βοήθειας.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αναπτύξει διάφορα συστήματα επικοινωνίας σε περίπτωση ανάγκης και σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές, παρέχουν ικανοποιητικό επίπεδο υπηρεσιών. H Opel, αξιοποιώντας την εμπειρία της μητρικής εταιρείας General Motors, λανσάρει στη νέα γενιά του Astra το σύστημα επικοινωνίας OnStar. Αυτό το σύστημα δεν είναι καινούργιο άλλα συνεχώς αναβαθμίζεται για να παρέχει καλύτερες υπηρεσίες. Η OnStar δημιουργήθηκε πριν από 19 χρόνια στις ΗΠΑ είναι ήδη πάροχος συνδεδεμένων λύσεων ασφάλειας και προστασίας, υπηρεσιών mobility και προηγμένης τεχνολογίας πληροφορικής σε Β. Αμερική, Κίνα και Μεξικό, με πάνω από 7 εκατομμύρια συνδρομητές. Η Opel OnStar κάνει το ντεμπούτο της στη γκάμα επιβατικών αυτοκινήτων της γερμανικής μάρκας σε 13 ευρωπαϊκές αγορές (Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Ελβετία και Μ. Βρετανία) ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελλάδα το σύστημα θα διατίθεται από τον Σεπτέμβριο του 2016.
Το νέο Astra είναι το πρώτο Opel που θα διατίθεται με OnStar από το λανσάρισμά του. Λειτουργεί και σαν 4G/LTE Wi-Fi hotspot, επιτρέποντας τη σύνδεση μέχρι επτά συσκευών στο δίκτυο του αυτοκινήτου. Η ενσωματωμένη τεχνολογία του 4G LTE είναι ειδικά σχεδιασμένη για χρήση μέσα στο όχημα. Είναι ενσωματωμένη στο ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου και διαθέτει εξωτερική κεραία για μεγιστοποίηση της συνδεσιμότητας και την επίτευξη μιας σταθερής διαδικτυακής σύνδεσης. Επειδή το σύστημα OnStar περιλαμβάνει μία ανεξάρτητη κάρτα SIM ενσωματωμένη στη μονάδα του, οι πελάτες δεν χρειάζεται να έχουν smartphone για να χρησιμοποιούν συνδεδεμένες υπηρεσίες.
Παρέχει πρόσβαση σε μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών, όπως υπηρεσίες επείγουσας ανάγκης, οδική βοήθεια και έλεγχο από απόσταση μέσω της MyOpel App. Βασική αρχή είναι ότι οι συνδρομητές συνδέονται με υπαρκτά πρόσωπα και όχι με μηχανές ή τηλεφωνικά κέντρα πολλαπλών επιλογών. Οι σύμβουλοι βρίσκονται στο high-tech Κέντρο Επικοινωνίας Opel OnStar στο Luton, Αγγλία. Μιλάνε πολλές γλώσσες για να μπορούν να απαντούν στις απαντήσεις των συνδρομητών στη γλώσσα τους και είναι διαθέσιμοι όλο το 24ωρο και τις 365 ημέρες του χρόνου.
Το μόνο ορατό χαρακτηριστικό της OnStar μέσα στο αυτοκίνητο είναι μία μονάδα που με τρία μπουτόν, κοντά στον μεσαίο εσωτερικό καθρέπτη πάνω από το παρμπρίζ. Το μπλε μπουτόν Service παρέχει πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως Διάγνωση Οχήματος(Vehicle Diagnostics) και το Κατέβασμα Προορισμού (Destination Download). Για παράδειγμα, οι συνδρομητές που ψάχνουν ένα συγκεκριμένο προορισμό όπως κάποιο εστιατόριο ή τον πλησιέστερο σταθμό ανεφοδιασμού το πατάνε για να επικοινωνήσουν με ένα σύμβουλο, ο οποίος θα στείλει τον επιθυμητό προορισμό απευθείας στο σύστημα πλοήγησης του οχήματος.
Πιέζοντας το κόκκινο μπουτόν SOS, οι χρήστες μπορούν να ζητήσουν βοήθεια όποτε κρίνουν απαραίτητο, για παράδειγμα εάν έχουν παραστεί μάρτυρες σε ένα ατύχημα. Όμως η υπηρεσία είναι παρούσα και στην περίπτωση που κάποιος δεν μπορεί να ζητήσει βοήθεια προσωπικά. Για παράδειγμα, εάν ενεργοποιηθεί ένας αερόσακος, ο ‘φύλακας άγγελος’ της OnStar ενημερώνεται αυτόματα. Στη συνέχεια, ένας σύμβουλος θα επικοινωνήσει με τον συνδρομητή και θα τον καλέσει στο όχημα μέσω της μονάδας για να εξακριβωθεί η ανάγκη αποστολής βοήθειας. Αν δεν λάβει απάντηση, ο σύμβουλος θα στείλει άμεσα ομάδες διάσωσης στην ακριβή τοποθεσία του οχήματος.
Το μπουτόν Privacy επιτρέπει στον συνδρομητή να αποκρύψει τη θέση του αυτοκινήτου και να γίνει αόρατος στο σύστημα. Ωστόσο για τη διασφάλιση μέγιστης ασφάλειας για τους συνδρομητές, η OnStar θα παρακάμψει αυτόματα την εντολή προστασίας ιδιωτικότητας σε περίπτωση ενεργοποίησης κάποιου αερόσακου.
Επιπλέον, ο συνδρομητής μπορεί να κατεβάσει την εφαρμογή MyOpel για Smartphone. Αυτή του επιτρέπει να επικοινωνεί με την OnStar από οπουδήποτε μέσω του smartphone του, για παράδειγμα εάν το όχημά του έχει κλαπεί, χρειάζεται εντοπισμό και η ανάφλεξη έχει ‘μπλοκαριστεί’. Με την εφαρμογή αυτή επίσης ο συνδρομητής μπορεί να έχει πρόσβαση από απόσταση σε σημαντικά δεδομένα του οχήματος όπως η στάθμη λαδιού και η πίεση ελαστικών, ή το κλείδωμα / ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου από απόσταση.