.

Διαρρήξεις αυτοκινήτων α λα Χουντίνι


«Τσιγκουνεύτηκα το πάρκινγκ και να τα τώρα». Ο Σωκράτης Τ. ακόμα δεν μπορεί να χωνέψει ότι το ολοκαίνουργιο τάμπλετ του, δώρο της αγαπημένης του για τα Χριστούγεννα, έκανε φτερά μέσα από το αυτοκίνητο. «Κυριολεκτικά, σαν να έβγαλε φτερά και να πέταξε», λέει. Την προηγούμενη Κυριακή είχε σταθμεύσει το αυτοκίνητό του, καλής, αξιόπιστης μάρκας, στην πλατεία Κλαυθμώνος για να κάνει μια συγκεκριμένη αγορά στο κέντρο. Δεν θα αργούσε πολύ. Οταν βρήκε θέση στον δρόμο, «λυπήθηκε» τα δέκα ευρώ του πάρκινγκ. Στο πορτ-μπαγκάζ άφησε μια τσάντα με χαρτιά και τη θήκη με το τάμπλετ «για να μην το κουβαλάω». Στο διπλοκλειδωμένο αυτοκίνητο, εξάλλου, με την απαραβίαστη κλειδαριά, το μηχάνημα θα ήταν μάλλον πιο ασφαλές.

Αντελήφθη την απώλεια με το που γύρισε και άνοιξε το πορτ-μπαγκάζ για να αφήσει τις σακούλες με τα ψώνια του. Τα χαρτιά ήταν εκεί, το τάμπλετ όμως έλειπε. Κοίταξε την κλειδαριά απέξω: απαραβίαστη. Το ίδιο και αυτές στις πόρτες. Τα τζάμια άθικτα. Το αυτοκίνητο δεν έφερε το παραμικρό ίχνος διάρρηξης. «Ελα Χριστέ μου».

Οταν διηγήθηκε την ιστορία σε φίλους, όλοι είχαν ακούσει για κάποιο παρόμοιο περιστατικό. Οπως προκύπτει, η νέα μόδα στον τομέα των κλοπών αυτοκινήτων είναι touchless.

Πριν από λίγους μήνες, μια τέτοια υπόθεση απασχόλησε την αστυνομία. Σε πάρκινγκ πολυκαταστήματος κοντά στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» εντοπίστηκε 38χρονος από τη Βουλγαρία, ο οποίος είχε στην κατοχή του ένα ειδικό τηλεκοντρόλ που «αντιγράφει» το κωδικό σήμα του κεντρικού κλειδώματος θυρών αυτοκινήτων, το οποίο μετά ξεκλειδώνει τα οχήματα «αναίμακτα».

Το προηγούμενο διάστημα, ανάλογες καταγγελίες είχαν κάνει στο τμήμα ασφαλείας του αεροδρομίου πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων που είχαν διαπιστώσει κλοπές αντικειμένων που βρίσκονταν στα αυτοκίνητά τους χωρίς αυτά να εμφανίζουν ίχνη διάρρηξης. Μάλιστα, τα έβρισκαν κλειδωμένα κανονικά.

Οι Αρχές έχουν εντοπίσει και άλλες τέτοιες high tech σπείρες. Μία εξ αυτών δρούσε στα βόρεια προάστια της Αθήνας και χρησιμοποιούσε εξελιγμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και λογισμικό που παρακάμπτει το ηλεκτρονικό σύστημα ακινητοποίησης του αυτοκινήτου (immobilizer). Η συγκεκριμένη ομάδα είχε έτσι κλέψει τουλάχιστον 28 αυτοκίνητα από την Κηφισιά, την Πεύκη, τη Νέα Ερυθραία και τις Αχαρνές.

Στο εξωτερικό

Στην Ελλάδα, τα περιστατικά είναι ακόμα λιγοστά – αναλογικά, τουλάχιστον, με τον συνολικό αριθμό των κλοπών και διαρρήξεων αυτοκινήτων. Στο εξωτερικό πάντως, το συγκεκριμένο «σπορ» ανθεί. Το 2014, με ηλεκτρονικά μέσα κλάπηκαν περισσότερα από 6.000 αυτοκίνητα στο Λονδίνο, αριθμός που αντιστοιχεί στο 42% των συνολικών κλοπών οχημάτων στην πόλη. Τα περισσότερα είχαν ηλεκτρονικό κλειδί. Και σύμφωνα με τους ειδικούς όσο πιο «εξελιγμένο» τεχνολογικά είναι ένα όχημα και συνδέεται με το Ιντερνετ, τόσο πιο ευάλωτο είναι σε επιθέσεις. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, οι εγκληματίες μπορούν με 25 ευρώ να αγοράσουν online συσκευή που τους επιτρέπει να δημιουργήσουν αντικλείδι για αυτοκίνητα μάρκας, τα περισσότερα από τα οποία ανοίγουν με ηλεκτρονικά κλειδιά.

Οπως λέει στην «Κ» ο κ. Πυθαγόρας Χατζηανδρέου, κλειδαράς αυτοκινήτων, πιο «ευάλωτα» είναι τα αυτοκίνητα με κλειδιά που δεν έχουν λάμα. «Εμάς τους κλειδαράδες οι προμηθευτές μας μας ελέγχουν συνέχεια, ζητούν άδειες, έχουμε πιστοποιημένα μαγαζιά. Στο Ιντερνετ όμως γίνεται όργιο. Μπορείς να βρεις διάφορα μηχανήματα».

Σύμφωνα με τον ίδιο πάντως, οι περισσότερες διαρρήξεις και κλοπές αυτοκινήτων που αποδίδονται στην «τεχνολογία» είναι συνήθως αποτέλεσμα απλής αντιγραφής του κλειδιού από κάποιον επιτήδειο στον οποίο το εμπιστευτήκαμε, παρκαδόρο, φανοποιό... «Κοινώς, συνήθως ανοίγουν το αυτοκίνητό μας με το ίδιο μας το κλειδί. Εγώ που είμαι επαγγελματίας πάντως κάνω 20 λεπτά και μισή ώρα να ανοίξω ένα αυτοκίνητο».

Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.