Mε την έκρηξη της δηµοφιλίας των drones, µεγάλοι κατασκευαστές επεξεργαστών στρέφονται µε ενδιαφέρον και στην αγορά των ιπτάµενων gadgets, εκτός των υπολογιστών και των φορητών συσκευών. Η Nvidia παρουσίασε τον επεξεργαστή Jetson TX1 και η Intel πέρυσι βράβευσε µε 500.000 δολάρια ένα wearable drone σε σχετικό διαγωνισµό που διοργάνωσε. Το φθινόπωρο, η Qualcomm αποκάλυψε τη νέα της πλατφόρµα Snapdragon Flight, η οποία είναι σχεδιασµένη ειδικά για την αναπτυσσόµενη αγορά των drones.
Ο Hugo Swart, Διευθυντής του προγράµµατος Qualcomm Atheros, ανάφερε σχετικά µε τη νέα πλατφόρµα πως ο επεξεργαστής είναι ίδιος µε τον Snapdragon 801, ενώ κατόπιν, σε ένα µικρό board, πρόσθεσαν όσα χρειάζεται ένα drone, όπως GPS,Wi-Fi και –στοιχείο που θεωρούν σηµαντικό– υποστήριξη για κάµερες, µε ανάλυση µέχρι και 4K.
Snapdragon 801
“Οι Snapdragon είχαν ήδη εξαιρετική υποστήριξη για κάµερες, οπότε είχαµε ένα καλό σηµείο εκκίνησης”, τόνισε ο Swart και πρόσθεσε πως “µε το ίδιο τσιπ της mobile πλατφόρµας, µπορούµε να έχουµε κωδικοποίηση βίντεο ανάλυσης 4K για τοπική αποθήκευση και κωδικοποίηση βίντεο 720p για µετάδοση σε πραγµατικό χρόνο και έλεγχο πτήσης”.
Όσα παίρνει ο... άνεµος
Κατά τη διάρκεια µιας επίδειξης στα εργαστήρια της Qualcomm, ο Donald Hutson, επικεφαλής µηχανικός, µοίρασε στους παρευρισκόµενους προστατευτικά γυαλιά και πήρε θέση πίσω από το πάνελ που προφυλάσσει τους εργαζοµένους από drones που παρεκτρέπονται της πορείας τους. Κατόπιν, ξεκίνησε την πτήση ενός drone, και µας ενηµέρωσε για τα χαρακτηριστικά του. “Αυτό το πρωτότυπο drone έχει άνοιγµα φτερών 8 ίντσες [20,3 εκ.] και ζυγίζει περίπου 220 γραµµάρια. Κατά την πτήση, µεταδίδει εικόνα σε πραγµατικό χρόνο µε ανάλυση από 720p έως 4Κ”.
Κατόπιν, µε ένα άγγιγµα στην οθόνη µιας mobile συσκευής, το drone πήρε ύψος και έµεινε να αιωρείται στο χώρο. Στη συνέχεια, έκανε µια εντυπωσιακή επίδειξη, παίρνοντας έναν ισχυρό φυσητήρα φύλλων, σαν αυτούς που έχουµε στους κήπους. Τον έστρεψε προς το drone φυσώντας δυνατά και το έβγαλε από τη θέση του. Μετά από µερικά δευτερόλεπτα ταλάντευσης, το drone επανήλθε στη θέση του, χρησιµοποιώντας τις κάµερες καταγραφής πορείας που διαθέτει, αφού το GPS δεν λειτουργούσε σε εσωτερικό χώρο. Ο Hutson σχολίασε πως η δυνατότητα να επιστρέψει το drone στη θέση που το είχε ο χειριστής, αφού έχει παρεκτραπεί από την πορεία του λόγω ανέµων, είναι κάτι που απαιτεί σηµαντική υπολογιστική ισχύ.
Ο στόχος της Qualcomm
Πώς βλέπει όµως το µέλλον της νέας πλατφόρµας Snapdragon Flight η Qualcomm; Ο Swart υποστήριξε πως δίνουν µια πολύ σηµαντική ώθηση στη συγκεκριµένη αγορά. “Στόχος µας είναι να παρέχουµε σε κατασκευαστές τη hardware πλατφόρµα αλλά και το software, όπως τοSnapdragon Navigator, ώστε να δηµιουργήσουν τα δικά τους drones πιο σύντοµα απ’ ό,τι εάν θα χρησιµοποιούσαν τις δικές τους λύσεις software”, σηµείωσε.
Στην ερώτηση ποιες είναι οι βασικές εµπορικές εφαρµογές των drones, εκτός από την παρακολούθηση, ο Swart έδωσε µια νέα διάσταση. "Θα έλεγα πως, καταρχάς, τα drones είναι η επόµενη γενιά των selfie sticks. Θα απογειώνεις ένα drone και τότε αυτό θα βλέπει ποιους θα φωτογραφίσει και ποιες είναι οι καλύτερες γωνίες λήψης[!]. Επίσης, είναι οι action cameras επόµενης γενιάς. Ένα drone θα κινείται µαζί µε τον χρήστη του και θα τον απαθανατίζει στις δραστηριότητές του µε εντυπωσιακά αποτελέσµατα”.
Snapdragon Flight
Η πλατφόρµα Snapdragon Flight είναι ήδη διαθέσιµη σε κατασκευαστές OEM και τα πρώτα προϊόντα που θα βασίζονται σε αυτή αναµένονται στην αγορά το πρώτο τρίµηνο του 2016. Ο Swart, δε, µας επιβεβαίωσε πως βρίσκονται σε διαδικασία προσθήκης λειτουργίαςκινητής τηλεφωνίας, αφού οι πάροχοι το ζητούν, ενώ θα βελτιώσει και τη δυνατότητα “όρασης” των Snapdragon Flight. “Προσθέτουµε δύο επιπλέον κάµερες στο εµπρός µέρος για να βελτιώσουµε τη δυνατότηταπλοήγησης και αναγνώρισης αντικειµένων. Για παράδειγµα, εάν τρέχω και το drone πετά δίπλα µου, µπορεί να δηµιουργήσει ένα µοντέλο 3D του χώρου σε πραγµατικό χρόνο, ώστε να αποφεύγει εµπόδια µόνο του, χωρίς να χρειάζεται την καθοδήγησή µου”, σηµείωσε ο Swart.
Βγαίνοντας από το εργαστήριο, εντοπίσαµε κάτι που µας κέντρισε το ενδιαφέρον: Ένα ροµποτικό κεφάλι δράκου, το οποίο µε ενσωµατωµένους αισθητήρες και κάµερες στα µάτια, ανέλυε το δωµάτιο και πρόβαλλε την εικόνα σε µια οθόνη, επισηµαίνοντας τα ανθρώπινα πρόσωπα µε το χαρακτηριστικό ορθογώνιο, όπως τα “κλειδώνουν” οι φωτογραφικές µηχανές. Ο Hutson αρκέστηκε να πει πως είναι ένα νέο ερευνητικό πρόγραµµα.