.

Ante portas η εποχή των “συνδεδεμένων σπιτιών”


Στο πρόσφατο παρελθόν, σκηνές, όπου οικιακές συσκευές και αντικείμενα έχουν μια διεύθυνση IP και μια ασύρματη σύνδεση επικοινωνούν μεταξύ τους και με τους ενοίκους των σπιτιών, θα παρέπεμπαν σε κάποιο ευφάνταστο Matrix. Σήμερα, οι λύσεις και οι υπηρεσίες, που συνθέτουν αυτό που περιγράφεται ως “συνδεδεμένο σπίτι” (Connected Home), βρίσκουν σταδιακά τη θέση τους στην καθημερινότητα αρκετών ανθρώπων ανά τον κόσμο.

5 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για υπηρεσίες connected home

Σύμφωνα με τη μελέτη “Connected home” της Ericsson, 5 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για υπηρεσίες connected home. Μάλιστα, οι μεγαλύτερες ανάγκες και το υψηλότερο ενδιαφέρον εντοπίζεται στον τομέα της Υγείας και Ευεξίας. Συνολικά, οι υπηρεσίες ασφάλειας και προστασίας, ενέργειας και γενικά υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, και υγείας - ευεξίας, είναι οι πιο ενδιαφέρουσες υπηρεσίες “Connected Home” για τους καταναλωτές.

Όσον αφορά στους λόγους, που αποτελούν κίνητρο για μια τέτοια επένδυση, είναι, κυρίως, η δυνατότητα πλήρους ελέγχου του σπιτιού και η αυξημένη αίσθηση ασφάλειας. Μόλις το 5% βρίσκει ελκυστική τη δυνατότητα να κάνει κανείς οικονομία και να βελτιστοποιήσει το κόστος λειτουργίας και συντήρησης ενός σπιτιού μέσω της χρήσης υπηρεσιών “.connected home”

 

Reasons for interest in connected home services 

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον εύρημα, που αναδεικνύει η έρευνα, είναι πως εκείνοι, που σήμερα ζουν σε “connected homes” (άντρες μόνοι, 18-34 ετών), δεν είναι εκείνοι που έχουν τις μεγαλύτερες ανάγκες και οι οποίοι θα ωφεληθούν τα μέγιστα από τις ευκολίες που παρέχει η τεχνολογία. Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, αυτοί, που θα επωφεληθούν τα μέγιστα είναι γυναίκες, ηλικίας 21-34, με περισσότερα από ένα παιδιά, που φροντίζουν και ηλικιωμένους.

Η μελέτη του Ericsson Consumer Lab, η οποία πραγματοποιήθηκε σε 5 χώρες (ΗΠΑ, Ισπανία, Ρωσία, Σουηδία και Χιλή) με 5.000 συνολικούς συμμετέχοντες, παρουσιάστηκε στο 8ο συνέδριο Connected World - The Cloud of Things.

Εμπόδια

Όπως τόνισε, η Head of Strategy, Marketing & Communications - South East Europe Hub - Region Mediterranean της Ericsson, κυρία Μαρία Μπούρα, “ενώ υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για υπηρεσίες “Connected Home” παγκοσμίως, μεγάλη μερίδα των καταναλωτών αδυνατούν να κατανοήσουν τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν τόσο σε επίπεδο οικονομίας όσο βελτίωσης της καθημερινότητας”.

Όσον αφορά στους λόγους, που εμποδίζουν την ευρύτερη υιοθέτηση λύσεων και υπηρεσιών “connected home”, 1 στους 3 καταναλωτές είτε δεν βλέπει καμία ανάγκη γι’ αυτές, ή δηλώνει πως δεν τον ενδιαφέρουν. Πάντως, ο δεύτερος και τρίτος λόγος αφορά το απαγορευτικό κόστος και την πολυπλοκότητα/ δυσκολία χρήσης. 

Στο μεταξύ, φαίνεται πως οι ερωτηθέντες ανησυχούν περισσότερο για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων, παρά για την ιδιωτικότητα τους, καθώς κατανοούν πως για να μπορούν να απολαύσουν υπηρεσίες “connected home”, θα πρέπει να εμπιστευτούν τους παρόχους, αλλά ανησυχούν για την περίπτωση παραβίασης των συστημάτων από κακόβουλους τρίτους και παράνομης πρόσβασης σε αυτά τα δεδομένα.

Πάροχοι

Όσον αφορά στο ποιος θα ήταν ο πλέον κατάλληλος πάροχος για να προσφέρει συνολικά λύσεις και υπηρεσίες “connected home” (κατά προτίμηση all-in-one) στους καταναλωτές, υπάρχει μια ευρεία γκάμα. Πιο πιθανοί πάροχοι θεωρούνται εκείνοι που ασχολούνται με υπηρεσίες ασφάλειας και προστασίας σπιτιού, ακολουθούμενοι από κατασκευαστές ηλεκτρονικών, παρόχους κινητών επικοινωνιών, υπηρεσιών δημόσιας ωφέλειας (Utilities)και υπηρεσιών διαδικτύου (Internet service providers).

“Ώριμες” οι επιχειρήσεις

Πέραν από τους καταναλωτές, που δείχνουν “ώριμοι” για την εποχή του Internet of Things, οι ίδιες οι επιχειρήσεις έχουν εντάξει στην εταιρική στρατηγική τους το “συνδεδεμένο κόσμο”. Όπως τόνισε στην ομιλία του στο 8ο συνέδριο Connected World - The Cloud of Things, ο Γενικός Διευθυντής ΣΕΠΕ, Μέλος ΔΣ του DIGITALEUROPE και Αντιπρόεδρος για την Ευρώπη του WITSA, κ. Γιάννης Σύρρος, οι επιχειρήσεις ανά τον κόσμο επενδύουν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, με όχημα τις νέες τάσεις της τεχνολογίας, όπως τα Social Media, το Mobile, τα Big Data Analytics και το Cloud Computing. Για παράδειγμα, όπως τόνισε, ήδη σήμερα το Ιnternet οf Τhings (IoT) λειτουργεί ως καταλύτης αλλαγής τόσο στον επιχειρηματικό κόσμο, όσο και στην παγκόσμια οικονομία. Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, που επικαλέστηκε στην ομιλία του, το IoT θα μπορούσε να αυξήσει το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά $10-15 τρις.

Από τα στοιχεία, που παρουσίασε τεκμηριώνεται ότι τα οφέλη του οικοσυστήματος του ΙοΤ έχουν αρχίσει να εμπεδώνουν οι ίδιες οι εταιρείες, με το 96% των ανώτερων στελεχών επιχειρήσεων να σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν το Ιnternet οf Τhings εντός της προσεχούς τριετίας. Επιπλέον, περίπου το ένα τρίτο των εταιρειών εκτιμά ότι το ΙοΤ θα έχει ακόμη πιο σημαντικό αντίκτυπο στην επιχειρηματική κουλτούρα την προσεχή τριετία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέλυσε ο κ. Σύρρος, το 90% των εταιρειών, που έχουν ήδη επενδύσει στο Internet of Things, βλέπουν οφέλη από τις επενδύσεις τους. Την ίδια στιγμή, το 30% των C-level στελεχών εκτιμά ότι θα δημιουργηθούν νέα έσοδα από τα υφιστάμενα προϊόντα και τις υπηρεσίες του οικοσυστήματος του ΙοΤ.
Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.