.

Έρχονται τραπεζικές συναλλαγές με… selfie


Η ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών και η συνεργασία τεχνολογικών γιγάντων με τις τράπεζες κάνουν τις φουτουριστικές «υπερβολές» που βλέπουμε στις υπερπαραγωγές του Χόλιγουντ να μην απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.

Η αξιοποίηση των νέων ψηφιακών εφαρμογών είναι η τάση που θα επικρατήσει τα επόμενα χρόνια στον τραπεζικό κλάδο και αναμένεται να αλλάξει για πάντα τον τρόπο με τον οποίο διενεργούνται οι τραπεζικές συναλλαγές.

Τα στοιχεία για την ανταπόκριση του κόσμου στην ψηφιοποίηση των τραπεζικών υπηρεσιών είναι εντυπωσιακά. Παγκόσμια έρευνα της Bain σε 114 χιλ. καταναλωτές έδειξε ότι οι πελάτες είναι κατά ένα τρίτο πιο πιθανό να μείνουν ικανοποιημένοι από μία συναλλαγή μέσω εφαρμογής σε κινητό τηλέφωνο ή τάμπλετ παρά μέσω τραπεζικού υποκαταστήματος. Επίσης, μία επίσκεψη σε υποκατάστημα είναι 2,3 φορές πιο πιθανό να δυσαρεστήσει έναν πελάτη σε σύγκριση με την χρήση μιας εφαρμογής.

Στη Μ. Βρετανία οι τράπεζες έχουν ήδη λανσάρει εφαρμογές μέσω των οποίων ο καταναλωτής... απομακρύνεται ακόμα περισσότερο από τα τραπεζικά υποκαταστήματα. Για παράδειγμα, ο πελάτης των Lloyds και Halifax μπορεί να έρθει μέσω βίντεο σε επικοινωνία με έναν σύμβουλο στεγαστικών δανείων και να χρησιμοποιήσει ένα νέο σύστημα φωνητικής αναγνώρισης για να ελέγξει τη συνολική του σχέση με την τράπεζα.

Η HSBC, από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι μέχρι το καλοκαίρι θα προσφέρει σε σχεδόν 15 εκατομμύρια πελάτες της υπηρεσίες φωνητικής αναγνώρισης και ταυτοποίησης αφής.

Selfie αντί για κωδικό

Μία επίσης πρωτοποριακή εφαρμογή που έκανε την εμφάνισή της στη Μ. Βρετανία είναι η Attom Bank, που για πολλούς αποτελεί την τράπεζα του μέλλοντος. Κατά την εγγραφή τους στην υπηρεσία, οι χρήστες καλούνται να βγάλουν μία χαμογελαστή selfie (όντως η εφαρμογή ζητάει χαμογελαστή φωτογραφία) η οποία θα αντιπαραβάλλεται με άλλες selfies έτσι ώστε να εγκρίνονται μελλοντικές συναλλαγές.

Επίσης, ζητείται από το χρήστη να ανοιγοκλείνει τα μάτια του σε ανύποπτες στιγμές κατά τη διάρκεια της εγγραφής μέσω λήψης φωτογραφιών για περισσότερη ασφάλεια. Είναι το ίδιο λογισμικό που χρησιμοποιείται στους ελέγχους διαβατηρίων στα αεροδρόμια και θεωρείται πολύ πιο ασφαλές από έναν τετραψήφιο κωδικό που έχει 1 στις 10.000 πιθανότητες να τον μαντέψει κάποιος. Στην Attom υποστηρίζουν, μάλιστα, ότι η εφαρμογή μπορεί να ξεχωρίσει μέσω της αναγνώρισης προσώπου ακόμη και διδύμους και μάλιστα με απόλυτη επιτυχία.

Στην Ισπανία, μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες στην Ευρώπη, η ισπανική Santander ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την υπηρεσία «voice banking» στην εφαρμογή της για έξυπνες συσκευές, η οποία επιτρέπει στους πελάτες να «σκανάρουν» τις συναλλαγές τους μόνο με τη φωνή τους, με ερωτήματα όπως «πόσα ξόδεψα το Σάββατο;» ή «πόσα ξόδεψα στο συγκεκριμένο κατάστημα;». Το εκπληκτικό είναι ότι η συγκεκριμένη λειτουργία θα δίνει αργότερα τη δυνατότητα στους καταναλωτές να διενεργούν πληρωμές με τη φωνή τους, ή να δηλώνουν την κλοπή μίας κάρτας.

Αναλυτές εκτιμούν ότι ο περιορισμός του αριθμού των υποκαταστημάτων και η επανεπένδυση μέρους των πόρων που εξοικονομούνται στην ενίσχυση του «ονόματος» της τράπεζας θα αποτελέσει τη βασική στρατηγική λιανικής μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Μέσα στο 2015 οι μεγαλύτερες τράπεζες της Μ. Βρετανίας αύξησαν σημαντικά τα ποσά που επενδύουν στον εκσυγχρονισμό των υποδομών ενώ παράλληλα έδωσαν έμφαση στην παροχή υπηρεσιών μέσω ψηφιακών καναλιών.

Πρόκειται για μία αγορά δισεκατομμυρίων στην οποία θέλουν να πρωταγωνιστήσουν μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, όπως η Google. Για του λόγου το αληθές, ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ότι αναπτύσσει την εφαρμογή πληρωμών «Hands Free», μέσω της οποίας ο πελάτης μπορεί να πληρώσει λέγοντας μόνο τη φράση «θέλω να πληρώσω μέσω της Google». Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, η Google πειραματίζεται ήδη σε μία αντίστοιχη εφαρμογή η οποία λειτουργεί με οπτική αναγνώριση, επιταχύνοντας το χρόνο ολοκλήρωσης της συναλλαγής.

Θα έρθουν και στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η χρήση των φωνητικών εντολών, αν και καθυστέρησε λίγο σε σύγκριση με το εξωτερικό, είναι πλέον πραγματικότητα. Όσο για τη φωνητική αναγνώριση και τις υπόλοιπες φουτουριστικές εφαρμογές και αυτές αναμένεται να έρθουν στην ελληνική αγορά και μάλιστα πιο σύντομα απ’ ότι πιστεύουν οι περισσότεροι. Και αυτό γιατί οι εφαρμογές που δοκιμάζονται επιτυχώς από μεγάλες παγκόσμιες τράπεζες στη συνέχεια υιοθετούνται πολύ πιο γρήγορα και σε περισσότερες αγορές.

Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.