.

IoT: Πολλές οι προτάσεις, περισσότερη η διστακτικότητα


Κανείς δε μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν υπάρχει κινητικότητα γύρω από το Διαδίκτυο των Πραγμάτων – Internet of Things (IoT).

Οι αναλυτές έχουν προβλέψει πολλές φορές την έλευσή του, οι εταιρείες έχουν ανακοινώσει (και, σε πολλές περιπτώσεις, έχουν ήδη διαθέσει στην αγορά) πολλά σχετικά προϊόντα, όπως συστήματα συναγερμού που είναι διαχειριζόμενα από το smartphone και ενημερώνουν το χρήστη (ή ακόμα και απευθείας την αστυνομία) για τυχόν παραβίαση, περσίδες που κλείνουν μόνες τους μόλις αντιληφθούν ηλιακό φως, φωτιστικά που προσαρμόζονται στο φως της ημέρας, ψυγεία που στέλνουν ειδοποίηση όταν κάποιες προμήθειες τελειώνουν κ.α.

Ωστόσο μέχρι τώρα οι καταναλωτές δεν έχουν δείξει ιδιαίτερη «προθυμία» για να υιοθετήσουν στο σπίτι τους τη λογική του IoT. Και αυτό δεν οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχει πέσει «χρήμα» σε αυτές τις τεχνολογίες.

Η Google to 2014 δαπάνησε 3,2 δισ. δολάρια για την απόκτηση της Nest που παράγει έναν «έξυπνο» θερμοστάτη που εντάσσεται στο IoT οικοσύστημα, καθώς και άλλα 550 εκατ. δολάρια για να αγοράσει την Dropcam που έφτιαχνε «έξυπνες» κάμερες ασφαλείας (η οποία στη συνέχεια απορροφήθηκε από τη Nest).


Ωστόσο, κατά το 2015 η Nest κατάφερε να πουλήσει μόλις 1,3 εκατομμύρια «έξυπνους» θερμοστάτες, και μόλις 2,5 συνολικά κατά τα τελευταία χρόνια, γεγονός που ανάγκασε τον ιδρυτή και επικεφαλής της Nest, αλλά και σχεδιαστή, παλαιότερα του δημοφιλούς iPod της Apple, Tony Fadell, να παραιτηθεί από την εταιρεία.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Forrester, μόνον το 6% των αμερικανικών νοικοκυριών έχουν στο σπίτι τους κάποια «έξυπνη» συσκευή που θα μπορούσε να ενταχθεί στο IoT οικοσύστημα, ενώ μέχρι το 2021 το ποσοστό αυτό δεν αναμένεται να είναι πάνω από 21%, κάτι που δεν είναι ακριβώς και… ιλιγγιώδης ανάπτυξη…

Σε αντίστοιχη έρευνα της PricewaterhouseCoopers διαπιστώθηκε ότι το 72% των πολιτών δεν είχαν κανένα σχέδιο να υιοθετήσουν την εν λόγω τεχνολογία μέσα στα επόμενα 2-5 χρόνια, και ήταν απρόθυμοι να πληρώσου για αυτό.

Οι ίδιες έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές δαπανούν ετησίως 60 δισ. δολάρια σε προϊόντα και λογισμικό επάνω στο IoT οικοσύστημα, που αποτελεί ένα μικρό μόνο κλάσμα των σχετικών δαπανών σε είδη τεχνολογίας.

Από τη άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις έχουν κάθε λόγο να θέλουν να υιοθετήσουν την εν λόγω τεχνολογία, καθώς με αυτή μπορούν να μειώσουν τα κόστη τους σε πολλούς τομείς και εφαρμογές. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό και στην περίπτωση των απλών καταναλωτών.

Πολλοί αναλυτές επισημαίνουν ότι πολλές «έξυπνες» συσκευές «είναι διασκεδαστικές, αλλά όχι απαραίτητες» ενώ στην πλειοψηφία τους εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβές.

Για παράδειγμα, ένα «έξυπνο» ψυγείο που κατασκευάζει η Samsung, το οποίο διαθέτει εσωτερικές κάμερες που επιτρέπουν, στο χρήστη, με τη χρήση μιας εφαρμογής για smartphones» να δει ποιά προϊόντα τελειώνουν και να παραγγείλει αυτόματα για την ανανέωσή τους, κοστίζει 5.000 δολάρια. Προφανώς υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να τα διαθέσουν, μόνο που εκείνοι που μπορούν να τα διαθέσουν, στην πλειοψηφία τους δεν ασχολούνται με τα ψώνια του σπιτιού…


Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, που αφορούν πιο φθηνές και πρακτικές συσκευές, όπωςαισθητήρες καπνού και κίνησης, η οικιακές κάμερες παρακολούθησης που βοηθούν το χρήστη με λογικό κόστος, ενώ πολλές ασφαλιστικές εταιρείες έχουν αρχίσει να παρέχουν κίνητρα στους πελάτες τους να εγκαταστήσουν τέτοια συστήματα, καθώς αυτά μειώνουν τον ασφαλιστικό κίνδυνο για αυτές.

Τα μέχρι τώρα απογοητευτικά αποτελέσματα στη διείσδυση των τεχνολογιών IoT στο σπίτι δεν πτοούν τις μεγάλες εταιρείες που προσπαθούν με νέες προτάσεις να πείσουν τον καταναλωτή να υιοθετήσει αυτές τις τεχνολογίες. Είναι ωστόσο φανερό ότι υπάρχει πολύς δρόμος για να διανυθεί…
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.