.

Οι αεροπορικές εταιρείες επενδύει στην κυβερνοασφάλεια


Η παροχή υπηρεσιών στους επιβάτες μέσω smartphones εξακολουθεί να αποτελεί βασικό τομέα των επενδύσεων για τις αεροπορικές εταιρείες, με το 79% να σχεδιάζει μεγάλες επενδύσεις στα επόμενα τρία χρόνια. Ένα επιπλέον ποσοστό 17% σχεδιάζει ένα πιλοτικό πρόγραμμα στον τομέα αυτό. 

Καθώς ο διασυνδεδεμένος ταξιδιωτιός κόσμος αποτελεί σήμερα πραγματικότητα, το 91% των αεροπορικών εταιριών σκοπεύει να επενδύσει σε ηλεκτρονικά προγράμματα ασφαλείας μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, όπως προέκυψε από έρευνα της εταιρείας SITA για τις τεχνολογικές συνήθειες των επιβατών για το 2016. Το επίπεδο δέσμευσης στην κυβερνο-ασφάλεια αντανακλά τη συναίνεση όλης της αεροπορικής βομηχανίας σε όλα όσα έχουν γίνει σε αυτόν τον τομέα, καθώς και ότι υπάρχουν πάντα πολύ περισσότερα να γίνουν.

Η SITA πραγματοποίησε έρευνα μεταξύ των 200 κορυφαίων αεροπορικών εταιρειών διεθνώς και ανακάλυψε ότι η κυβερνο-ασφάλεια στις αεροπορικές εταιρείες εξελίσσεται. Πριν από τρία χρόνια, λιγότερο από τις μισές αεροπορικές εταιρείες (47%) δήλωσαν ότι είχαν ξεκινήσει προετοιμασίες για τη διαχείριση κυβερνο-κινδύνων - σήμερα το πσοσοτό αυτό έχει διπλασιαστεί στο 91%.

Η εστίαση στην ηλεκτρονική ασφάλεια αντανακλά επίσης την τάση ‘Internet of Things’ (IoT), στην οποία ένας μεγάλος αριθμός φυσικών αντικειμένων θα συνδεθεί με το διαδίκτυο. Αυτό δίνει τη δυνατότητα εντοπισμού, συλλογής δεδομένων, ανάλυσης και ελέγχου, η οποία απαιτεί περισσότερη ασφάλεια. Η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών (68%) θα επενδύσει σε προγράμματα IoT την επόμενη τριετία, από 57% πέρυσι.

Ένας βασικός τομέας των επενδύσεων IoT είναι τα συνδεδεμένα με το Internet αεροσκάφη, για τα τα οποία το 46% των αεροπορικών εταιρειών πιστεύουν ότι θα προσδώσουν καλύτερη εμπειρία στους επιβάτες. Σήμερα το 37% των αεροπορικών εταιρειών λειτουργεί με τέτοια αεροσκάφη και το ποσοστό αυτό θα ανέβει στα 2/3 του συνόλου μέχρι το 2019. Επί του παρόντος, η παροχή υπηρεσιών διαδικτύου μέσω των συσκευών των επιβατών είναι η υπηρεσία που προσφέρεται περισσότερο (33%). Κατά τη διάρκεια των επόμενων τριών ετών αναμένονται μεγάλες αυξήσεις στον τομέα των υπηρεσιών με περισσότερες από τις μισές αεροπορικές εταιρείες να σχεδιάζουν να παράσχουν υπηρεσίες που αφορούν σε προορισμούς και duty-free εφαρμογές, ενώ το 70% σχεδιάζει να παράσχει streaming πολυμέσων στις συσκευές των επιβατών.

Ο Nigel Pickford, διευθυντής Market Insight της SITA, δήλωσε: “Οι αεροπορικές εταιρείες επενδύουν σε τομείς οι οποίοι θα προωθήσουν ένα ενωμένο ταξιδιωτικό κόσμο προς όφελος των επιβατών και του εργατικού δυναμικού. Βλέπουμε νέες προτεραιότητες να προσελκύουν περισσότερες επενδύσεις, με λύσεις όπως η κυβερνο-ασφάλεια και οι τεχνολογικές λύσεις για τις αποσκευές των επιβατών, που έρχονται στο προσκήνιο στην παρούσα έρευνα.

Οι πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση του ‘Internet of Things’ περιλαμβάνουν ‘έξυπνες’ ετικέτες στις βαλίτσες, για να καταστεί δυνατή η συνεχής παρακολούθησή τους, κάτι που έχει προγραμματιστεί από το 61% των αεροπορικών εταιρειών έως το 2019. Σχεδόν οι μισές (47%) αεροπορικές εταιρείες σχεδιάζουν επίσης προγράμματα IT με μοναδικά διακριτικά, για την ταυτοτοποίηση των επιβατών”.

Το κλίμα που επικρατεί μεταξύ των στελεχών πληροφορικής στις αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο είναι θετικό. Η πλειοψηφία αναμένει αύξηση στον τομέα της πληροφορικής μέσα στον επόμενο χρόνο. Αυτό είναι μια μεγάλη αλλαγή από το 2015, όταν μόνο το 1/3 περίπου είχε θετικές προσδοκίες.

Άλλες τάσεις άξιες προσοχής είναι η ανάπτυξη περισσότερων λογισμικών “in-house” και η στροφή προς την εξωτερική ανάθεση εργασιών IT. Στο μέλλον ένα αυξανόμενο ποσοστό των προϋπολογισμών για τεχνολογία των αεροπορικών εταιρειών είναι πιθανό να δαπανηθεί στην καινοτομία παρά στην απλή διατήρηση της υπηρεσίας, με την καινοτομία να αυξάνεται στο 36% της συνολικής δαπάνης για τεχνολογικά και τηλεπικοινωνιακά επιτεύγματα το 2016.

Η παροχή υπηρεσιών στους επιβάτες μέσω smartphones εξακολουθεί να αποτελεί βασικό τομέα των επενδύσεων για τις αεροπορικές εταιρείες, με το 79% να σχεδιάζει μεγάλες επενδύσεις στα επόμενα τρία χρόνια. Ένα επιπλέον ποσοστό 17% σχεδιάζει ένα πιλοτικό πρόγραμμα στον τομέα αυτό. Οι υπηρεσίες για τους επιβάτες μέσω tablet θα δούν επίσης σημαντικές επενύσεις, με το 71% των εταιρειών να σχεδιάζει μεγάλα προγράμματα για αυτές τις συσκευές (σε ποσοστό πάνω από 63% το 2015). Οι αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν τα social media και τη γεωγραφική θέση του επιβάτη για να προσαρμόσουν εξατομικευμένες προσφορές για αυτούς. Στην πραγματικότητα, τα 3/4 των αεροπορικών σκοπεύουν να το κάνουν αυτό μέχρι το 2019.

Παρά το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν συστήματα παρακολούθησης των αποσκευών ως μέρος των IoT σχεδίων τους, το 1/4 αυτών δεν έχει συγκεκριμένα επενδυτικά τεχνολογικά σχέδια σύμφωνα με το ψήφισμα 753 της ΙΑΤΑ. Ωστόσο, το 77% διαβλέπει σημαντικό όφελος στη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών από τη συμμόρφωση με το συγκεκριμένο ψήφισμα.
Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.