Πριν τα αυτοκινούμενα οχήματα γίνουν εμμονή για την τεχνολογική βιομηχανία, ο Alex Teichman και ο Hendrik Dahlkamp δούλευαν πάνω σε αυτόν τον τομέα. Το 2009 ο Dahlkamp κέρδισε έναν διαγωνισμό της DARPA, με αντικείμενο την κατασκευή ενός αυτοκινούμενου οχήματος για αστικά περιβάλλοντα. Το 2014 ο Teichman ολοκλήρωσε το PhD του στο πανεπιστήμιο του Stanford, με αντικείμενο την χρήση αισθητήρων 3D οι οποίοι θα βοηθούσαν τα οχήματα να έχουν αντίληψη του περιβάλλοντα χώρου τους.
Όμως πριν από μια τριετία αποφάσισαν να κατευθυνθούν σε μια διαφορετική κατεύθυνση. Ο Teichman και ο Dahlkamp δημιούργησαν την Lighthouse, με σκοπό να πάρουν κάποιες από τις τεχνολογίες που ενσωματώνουν τα αυτοκινούμενα οχήματα και να τις μεταφέρουν στα σπίτια. Η Lighthouse η οποία βγήκε πρόσφατα στην αγορά, μοιάζει με μια κοινή, οικιακή, κάμερα ασφάλειας, αλλά μπορεί να αναγνωρίζει και να ξεχωρίσει αυτά που βλέπει- αν πρόκειται για ενήλικες, παιδιά ή κάποιον που μπαίνει ή βγαίνει από μια πόρτα.
Το χαρακτηριστικό που κάνει την Lighthouse να ξεχωρίζει είναι η ύπαρξη ενός τρισδιάστατου αισθητήρα, που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος της κάμερας. Αυτός μπορεί να υπολογίσει την απόσταση των αντικειμένων γύρω του, μετρώντας τον χρόνο που χρειάζεται ένα φωτεινό σήμα που εκπέμπει, να επιστρέψει στον αισθητήρα. Αυτός ο σένσορας είναι παρόμοιος με τον Lidar, ο οποίος είναι πολύ διαδεδομένος στα αυτοκινούμενα οχήματα. Είναι ο ίδιος αισθητήρας με αυτόν που χρησιμοποιεί η Microsoft στο Kinect, ο οποίος αναγνωρίζει χειρονομίες στην κονσόλα παιχνιδιών Xbox.
O 3D αισθητήρας και η εικόνα από την κάμερα αποστέλλονται στο cloud της Lighthouse το οποίο συνδυάζει τα δεδομένα και τα τρέχει μέσω ενός αλγόριθμου με μαθησιακές ιδιότητες, ο οποίος μπορεί να αναγνωρίζει πρότυπα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Lighthouse να μπορεί να προσδιορίζει τι συμβαίνει μπροστά από την κάμερα.
Το προϊόν έχει έναν διαδραστικό βοηθό, μέσω ενός app για smartphone. Ο χρήστης μπορεί να απευθυνθεί στο app, για να μάθει από την Lighthouse τι έχει συμβεί στο σπίτι του κατά τη διάρκεια της απουσίας του ή να ζητήσει από την κάμερα να του στείλει μια ειδοποίηση, αν για παράδειγμα επιστρέψουν τα παιδιά του. Σε μια παρουσίαση της Lighthouse, η CMO της εταιρείας, Jessica Gilmartin, έδειξε πως θα μπορούσε να ρωτήσει τη συσκευή, αν ο άνθρωπος που θα έβγαζε βόλτα τον σκύλο της, έφτασε στο σπίτι της την προκαθορισμένη ώρα. Πράγματι, η κάμερα έδειξε στην Gilmartin ένα βίντεο, που εμφάνιζε έναν άνθρωπο να μπαίνει στο σπίτι για να παραλάβει το κατοικίδιο.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι πρόκειται για μια τεράστια αναβάθμιση, σε σχέση με τις περισσότερες κάμερες ασφαλείας, οι οποίες απλά στέλνουν μια ειδοποίηση στο τηλέφωνο αν υπάρξει κάποια κίνηση. Όμως η κίνηση θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε- από ένα κλαδί που κουνήθηκε από τον άνεμο, ως τα φώτα από ένα διερχόμενο όχημα τη νύχτα. Μια τέτοια κάμερα δεν μπορεί να έχει μεγαλύτερη αντίληψη του χώρου. Έτσι, ο χρήστης της θα πρέπει να ψάχνει ώρες καταγεγραμμένου υλικού για να δει αν συνέβη κάτι σημαντικό. Η Alphabet- εταιρεία που ανήκει στη Nest- προσπαθεί να καταστήσει τις κάμερες ασφαλείας που παράγει, "εξυπνότερες", συνεργαζόμενη με την Google, έτσι ώστε αυτές να μπορούν να αναγνωρίζουν αντικείμενα ή πρόσωπα.
Η Lighthouse είχε δώσει προς χρήση τις πρώτες εκδόσεις της κάμερας σε 100 άτομα, έτσι ώστε να "εκπαιδευτεί" ο αλγόριθμος της και η εταιρεία να μπορέσει να εξελίξει το προϊόν της. Σε κάποιες περιπτώσεις οι χρήστες χαιρετούσαν την κάμερα, φτιάχνοντας παράλληλα ένα μικρό βίντεο με τον χαιρετισμό τους. Η κάμερα μπορούσε να αναγνωρίσει τη χειρονομία και να αποστείλει μια ειδοποίηση σε κάποιο πρόσωπο που είχε ορίσει ο χρήστης.
Προϊόντα όπως η Lighthouse δείχνουν τις ενδιαφέρουσες εξελίξεις που θα υπάρξουν στο μέλλον, αναφορικά με τη δημιουργία έξυπνων σπιτιών. Μετά από χρόνια εικασιών, ο εν λόγο τομέας δεν είχε την αναμενόμενη εξέλιξη, πλην ελαχίστων λειτουργιών: όπως για παράδειγμα να μπορείς να ανάψεις ή να σβήσεις τα φώτα μέσω ενός app, από ένα smartphone. Η πιο πρόσφατη και ενδιαφέρουσα εξέλιξη, είναι η έξυπνη φωνητική βοήθεια μέσω ηχείων, που παρέχει το the Amazon Echo και το Google Home. Η Amazon από την πλευρά της παρουσιάζει την Echo Look, μια κάμερα την οποία προωθεί ως "στυλιστικό βοηθό", με τη συσκευή να παίρνει φωτογραφίες του χρήστη και να του δίνει πληροφορίες για το ντύσιμο του. Με την ενσωμάτωση αυτών των πιο πρόσφατων τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης σε αυτές τις συσκευές, το έξυπνο σπίτι αρχίζει να γίνεται πιο αυτοματοποιημένο και πραγματικά έξυπνο.
"Εμείς θεωρούμε τη Lighthouse ως έναν διαδραστικό βοηθό νέου είδους", ανέφερε σε συνέντευξη του ο Teichman. "Κάνει θεμελιωδώς νέα πράγματα, που οι υφιστάμενες κάμερες ασφαλείας δεν μπορούν να κάνουν", πρόσθεσε.
Η Lighthouse εδρεύει στο Palo Alto της Καλιφόρνια, στο Playground Ventures, του οποίου συνιδρυτής είναι ο Andy Rubin, ο δημιουργός του Android. Η Lighthouse έχει αντλήσει κεφάλαια 17 εκατομμυρίων δολαρίων, με την Playground να αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους επενδυτές. Άλλα κεφάλαια αντλήθηκαν από τις Eclipse Ventures, SignalFire, Felicis Ventures και StartX.
Μόλις πρόσφατα η Lighthouse διέθεσε το προϊόν της για προπαραγγελία, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται τον Σεπτέμβριο. Οι κάμερες δεν πωλούνται αυτόνομα, αλλά έχουν κόστος υπηρεσίας. Για μια ετήσια συνδρομή απαιτούνται 399 δολάρια με την κάμερα να συμπεριλαμβάνεται στην τιμή. Αντίστοιχα για τριετή ή πενταετή συνδρομή το κόστος διαμορφώνεται στα 499 και 599 δολάρια. Μετά το πέρας αυτού του χρόνου, οι χρήστες μπορούν να πληρώνουν 10 δολάρια το μήνα για να κάνουν χρήση των υπηρεσιών της Lighthouse.
Παρά το γεγονός ότι πλέον γίνεται ένας χορό δισεκατομμυρίων γύρω από τα αυτοκινούμενα οχήματα, από πλευράς εταιριών και επενδυτών, ο Teichman δεν νοιώθε ότι έχασε πολλά πράγματα αλλάζοντας κατεύθυνση: "Θέλαμε να κάνουμε κάτι που να έχει πραγματικό αντίκτυπο στις ζωές των ανθρώπων. Εξάλλου δεν θα ήταν πολύ αμφιλεγόμενο να πω ότι ακόμη δεν είναι έτοιμα τα αυτοκινούμενα οχήματα".