.

Πώς το IoT μπορεί να φέρει κέρδη μέσω των analytics;



Σήμερα, πλέον, δεν υπάρχει -σχεδόν- πτυχή της καθημερινότητάς μας, των επιμέρους τομέων της επιχειρηματικής ζωής ή του αστικού τοπίου την οποία να μην προσεγγίζει, επηρεάζει ή ακόμη και προσδιορίζει το Internet of Things (IoT).

Το πλήθος των συνδεδεμένων συσκευών που μας περιστοιχίζουν αυξάνονται σε καθημερινή βάση, συμπεριλαμβάνοντας -πλέον- από τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης και τα οχήματα με διαρκή παρακολούθηση του συνόλου των παραμέτρων του, μέχρι τις επιμέρους συσκευές “έξυπνου” σπιτιού ακόμη και των κάδων απορριμμάτων που πληροφορούν σχετικά με το πότε πρέπει να αδειάσουν!

Υπό αυτό το πρίσμα, εταιρείες που προέρχονται από ποικίλες περιοχές δραστηριοποίησης επιλέγουν να επενδύσουν στην IoT τεχνολογία προκειμένου να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό τους προφίλ, να προσελκύσουν καινούριους πελάτες, να βελτιώσουν την ευφυΐα της λειτουργίας τους, καθώς επίσης και να μειώσουν δραστικά τα λειτουργικά τους κόστη.

Το ΙοΤ προϋποθέτει καθετοποίηση, αλλά και συνέργειες!

Για τους παρόχους υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πελατών, μια ξεκάθαρη πτυχή αφορά στην επένδυσή τους σε εφαρμογές και εν γένει λογισμικό διαχείρισης των συσκευών ΙοΤ, καθώς επίσης και υπηρεσιών σε επιλεγμένους καθετοποιημένους βιομηχανικούς τομείς. Εντός των καθετοποιημένων εφαρμογών, η συνολικότερη διαδικασία ανάλυσης των δεδομένων καθίσταται εξαιρετικά κρίσιμη. Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία η γραφική αναπαράσταση και αποτύπωση των δεδομένων και των διαδικασιών αποτελεί πάντοτε τον ευκολότερο τρόπο ώστε να διευκρινιστεί ο κύκλος ζωής, η χρήση και η διαχείριση μιας συγκεκριμένης υπηρεσίας. Εξάλλου, ακόμη και οι πλέον βασικές ΙοΤ εφαρμογές χρησιμοποιούν σήμερα data analytics. Για παράδειγμα, οι ναυτιλιακές εταιρείες χρησιμοποιούν καθετοποιημένες εφαρμογές προκειμένου να ελέγχουν και να παρακολουθούν την τοποθεσία στην οποία βρίσκονται τα κοντέϊνερ τους, οι γερανοί, τα φορτηγά και οι μεταφορικές εταιρείες αναλύουν τον χρόνο της χρήσης των μηχανών, οι επιχειρήσεις ου δραστηριοποιούνται με την άρδευση παρακολουθούν δεδομένα που προέρχονται από τους αισθητήρες προκειμένου να προσαρμόσουν το πότισμα στις ανάγκες των φυτών κ.ο.κ. Τελευταία, έχει κάνει την εμφάνισή της μια τάση για την επίτευξη συνέργειας των δεδομένων που προέρχονται από πολλαπλές καθετοποιημένες πλευρές. Για παράδειγμα, τα δεδομένα που προκύπτουν από τα “έξυπνα” αυτοκίνητα και τις αντίστοιχες κατοικίες, σε ορισμένες περιπτώσεις αναλύονται μαζί για έναν και μόνο λόγο: Ώστε να αποκτήσουν πρόσθετη αξία! Έτσι, λοιπόν, όταν κάποιος χρήστης πλησιάζει σε ένα “έξυπνο” σπίτι ή αυτοκίνητο, αποστέλλει πληροφορίες προκειμένου λ.χ. να ανοίξει τις περσίδες παραθύρων ή να ενεργοποιήσει αυτόματα τη θέρμανση. Η τάση αυτή συνεπάγεται τη δημιουργία νέων προτύπων και αντίστοιχων οργανισμών που θα εστιάζονται στη συλλογή, ανάλυση και ευρύτερη αξιοποίηση δεδομένων.

Αξιοποιώντας ΙοΤ δεδομένα για κάθε σκοπό!

Οι συσκευές και οι πάσης φύσεως εφαρμογές που σχετίζονται με το IoT παράγουν κάθε στιγμή τεράστιο όγκο δεδομένων, τα οποία αφορούν σε μια δεδομένη συμπεριφορά ενός asset ή μιας μηχανής, της τοποθεσίας, των παραμέτρων του συστήματος είτε ακόμη και της κατάστασης του ενσωματωμένου λογισμικού. Αποτέλεσμα; Η πληροφορία βοηθά τις επιχειρήσεις να “κτίσουν” πρόσθετες υπηρεσίες, να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών, να δομήσουν ακόμη καλύτερα και πιο ανταγωνιστικά προϊόντα, καθώς επίσης και να ενισχύσουν την λειτουργική τους “ευφυΐα”. Μάλιστα, το σύνολο των ΙοΤ δεδομένων μπορούν να αξιοποιηθούν εσωτερικά ή και για εξωτερικούς σκοπούς. Συγκεκριμένα, όταν εφαρμοστεί η πρώτη περίπτωση, τότε τα IoT δεδομένα δύναται να συμβάλουν στην καθιέρωση τρόπων, μεθόδων και πρακτικών που με την σειρά τους μπορούν να μεταβάλλουν άρδην ή να διαφοροποιήσουν υφιστάμενα προϊόντα και λύσεις προκειμένου να έχουν μια πιο ανταγωνιστική μορφή, να διευκολύνουν δραστικά στην διαδικασία της προετοιμασίας των customized προφορών για σημαίνοντες πελάτες, καθώς επίσης και να ανακαλύψουν τυχόν αστοχίες, προβλήματα ή ακόμη και αδυναμίες πριν καν αυτές εμφανιστούν, περιορίζοντας στο έπακρο λάθη κατά την παραγωγική διαδικασία είτε την διαδικασία της αλυσίδας προμηθειών. Εάν κοιτάξετε με πιο “καθαρή” ματιά, θα διαπιστώσετε πως τα ανωτέρω απευθύνονται και ικανοποιούν τα “θέλω” των product managers, των στελεχών mar¬keting, αλλά και του εν γένει τομέα των λειτουργιών. Αλλιώς, από το Α έως το Ω της παραγωγικής διαδικασίας.

Όσο για τα εξωτερικά IoT δεδομένα, βοηθούν τις ίδιες τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς να πληροφορηθούν τρόπους με τους οποίους οι πελάτες τους θα αποκομίσουν περισσότερα κέρδη, επιλέγοντας τα τμήματα των υπηρεσιών που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Σε επίπεδο μεμονωμένων τελικών χρηστών και πελατών, αυτό μπορεί και μεταφράζεται στην παροχή “έξυπνων” οικιακών συναγερμών, ενημερωτικών ειδοποιήσεων αναφορικά με την θέρμανση και την φυσική ασφάλεια του χώρου κ.ο.κ. Σχετικά με τους εταιρικούς πελάτες, μια εταιρεία ταξί μπορεί να επωφεληθεί από την αυτοματοποιημένη ανάπτυξη του στόλου της, μια εταιρεία logistics θα μπορούσε να βελτιστοποιήσει τις διαδρομές που ακολουθεί και τους χρόνους παράδοσης, μια μεταφορική θα μπορούσε να παρακολουθεί και να προστατεύει ταυτόχρονα εύθραυστα αντικείμενα, ενώ το σύνολο των οργανισμών έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν και να εντοπίσουν το ποιοι υπάλληλοι θέτουν σε κίνδυνο την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τους πελάτες τους εν γένει!

Ετικέτες ,
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.