.

Οι τεχνολογικές τάσεις για το 2019



Το 2018 έφυγε αφήνοντας πίσω του μια μεγάλη παρακαταθήκη τεχνολογιών οι οποίες αν και ακόμα δεν έχουν φτάσει να δείξουν τις πλήρεις δυνατότητες τους, έχουν ήδη αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την τεχνολογία και τον κόσμο γύρω μας. Αυτές οι τεχνολογίες μέσα στο 2019 θα εξελιχθούν και θα συνεχίσουν να εξελίσσονται στο μέλλον. Οι τεχνολογίες αυτές ακόμα είναι σε σχετικά πρωτόλειο στάδιο και χρειάζεται να πλαισιωθούν από πιο "χειροπιαστές" εφαρμογές τους προκειμένου να ενταχθούν ακόμα πιο εύκολα στην καθημερινότητα.

Όπως κάθε τεχνολογία, οι εφαρμογές της χωρίζονται σε δύο βασικούς τομείς, οι οποίοι διαφοροποιούν τη χρήση τους. Έτσι, για παράδειγμα, η Τεχνητή Νοημοσύνη, αν και σαν βασική αρχή δεν διαφοροποιείται, η χρήση της από τους καταναλωτές είναι πολύ διαφορετική από τις εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθεί στην βιομηχανία. Κάτω από αυτό το σκεπτικό, χωρίσαμε μερικές κυρίαρχες τεχνολογικές τάσεις που θα δούμε μέσα στο 2019 να εξελίσσονται, ανάλογα με τη χρήση τους και το κοινό στο οποίο απευθύνονται. 

Επιχειρηματικές τάσεις

  • Η πρόσβαση επιταχύνει την ευκολότερη υιοθέτηση. Μέχρι τώρα όλοι έχουμε μιλήσει για τεχνολογίες και το πως αυτές θα αλλάξουν το τοπίο, όμως όλες αυτές οι αναλύσεις έχουν μείνει στη θεωρία χωρίς καμία χειροπιαστή πληροφορία για το πως θα χρησιμοποιηθούν τελικά αυτές οι ισχυρές καινοτομίες.

Ο κόσμος ακούει συνέχεια για τεχνητή νοημοσύνη, μηχανική μάθηση, blockchain χωρίς όμως να έχει μια σαφή εικόνα γύρω του για το τι σημαίνουν όλα αυτά. Αυτό αρχίζει να αλλάζει. Η εφαρμογή των τεχνολογιών που αλλάζουν παιχνίδι γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη και η υιοθέτησή τους αυξάνεται σταθερά. Σιγά σιγά θα ενσωματωθούν σταθερά σε πολλές από τις βασικές διαδικασίες και τεχνολογίες που χρησιμοποιούμε μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια.

Το 2018, όλοι είχαμε αναφέρει πως η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση, η ρομποτική και η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα θα άρχιζαν να συγκλίνουν για να δώσουν συναρπαστικά αποτελέσματα. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, έχουμε δει αυτή την τάση να ολοκληρώνεται και από το 2019 και μετά αναμένεται πως θα εξαπλωθεί ακόμα περισσότερο. Ένας λόγος για τον οποίο η υιοθεσία αυξάνεται είναι η καλύτερη κατανόηση του τρόπουχρήσης των τεχνολογιών αυτών. Και φυσικά, βλέπουμε επίσης την αύξηση του αριθμού των ειδικευμένων ατόμων που ξέρουν πώς να τους αξιοποιήσουν. 

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην ταχύτερη υιοθέτηση είναι η βελτίωση της πρόσβασης σε τέτοιες τεχνολογίες, τόσο από άποψη πλατφόρμας όσο και κόστους. Οι παροχείς cloud σε επίπεδο υπηρεσιών όπως η Google, η Microsoft, το Amazon και το Salesforce (Infastructure-as-a-service (IaaS), η πλατφόρμα ως υπηρεσία (PaaS) αρχίζουν να ενσωματώνουν αυτές τις δυνατότητες στις προσφορές τους ή να τις καθιστούν διαθέσιμες ως πλατφόρμα για χρήση από τρίτους. Αυτό βοηθά τις επιχειρήσεις να ξεπεράσουν τα εμπόδια που αντιμετώπισαν στο παρελθόν. Τώρα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε τεχνολογίες που αλλάζουν το παιχνίδι, χωρίς να χρειάζεται να επενδύσουν στην κατασκευή των δικών τους αλγορίθμων και πλατφορμών. Αντίθετα, μπορούν να επικεντρωθούν στον τρόπο εκμετάλλευσης αυτών των τεχνολογιών και στην επιτάχυνση του ρυθμού με τον οποίο αποκτούν επιχειρηματική αξία.

Για παράδειγμα, τα bot και οι αυτομαποιημένες ρομποτικές διαδικασίες γίνονται ήδη μέρος της καθημερινής μας εργασίας και προσωπικής ζωής.Είναι σχετικά απλό να δημιουργήσετε ένα bot που θα έχει πρόσβαση σε όλα τα συστήματα υποστήριξης πωλήσεων μιας εταιρείας και θα παρέχει έναν ενοποιημένο πίνακα ελέγχου. Αυτά τα ταμπλό μπορούν να είναι μοναδικά για κάθε πόστο εξυπηρέτησης πελατών - ανοίγοντας το δρόμο για πιο ενημερωμένες αποφάσεις. Αυτό μπορεί τώρα να μεταφερθεί στο επόμενο επίπεδο, για παράδειγμα, με την αξιοποίηση μιας εφαρμογής AI όπως ο Einstein της Salesforce. Αυτό το εργαλείο μπορεί να κάνει προτάσεις και προβλέψεις σχετικά με τις επόμενες ενέργειες και τα αποτελέσματα που βασίζονται σε μοναδικές επιχειρηματικές διαδικασίες και δεδομένα πελατών. Τα άτομα απλά δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτά τα είδη πληροφοριών χωρίς αυτό το επίπεδο βοήθειας. Αλλάζει τον τρόπο που εργαζόμαστε, τα επίπεδα υπηρεσιών που μπορούμε να προσφέρουμε και την αποτελεσματικότητά μας.

Μερικά στοιχεία: 1. Η απορρόφηση των τεχνολογιών είναι ήδη σε υψηλό επίπεδο, ήδη το 63% των επιχειρήσεων είναι μέσα στο ΙοΤ, 54% σε εφαρμογές για smartphones και 53% βρίσκονται ήδη στο cloud. 2. H αυτοματοποίηση και η ρομποτική θα αυξηθούν και υπολογίζεται πως το 45% των θέσεων εργασίας θα αυτοματοποιηθούν, δημιουργώντας νέες ανάγκες στην αγορά εργασίας και εξοικονομώντας 2 τρισ. δολάρια παγκοσμίως στις εταιρείες σε εργατικό κόστος. 

  • Blockchain και προσωπικά δεδομένα. Το Blockchain ήταν το πιο καυτό θέμα συζήτησης την χρονιά που φεύγει και πάνω του έχουν επενδυθεί τεράστια κεφάλαια. 
Στις χρηματοπιστωτικές αγορές και κεφαλαιαγορές, οι πλατφόρμες που βασίζονται σε blockchain αρχίζουν να κυριαρχούν γρήγορα. Τώρα αρχίζουμε να βλέπουμε αυτή την έκταση σε πρόσθετες περιοχές διακανονισμού, όπως η διαπραγμάτευση μετοχών. Υπήρξε επίσης ένας πολλαπλασιασμός πλατφορμών συμβατικών συμβολαίων που βασίζονται σε blockchain σε πολλαπλά κάθετα τμήματα, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα. Η αγορά βλέπει νέα οικοσυστήματα να αναδύονται γύρω από πλατφόρμες όπως το Corda, το Ripple και το Ethereum, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα την εικόνα τους. 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα πρέπει να διαχειριστεί η τεχνολογία blockchain είναι η διαχείριση της προσωπικής ταυτότητας των χρηστών, με τρόπο που να προστατεύονται τα ευαίσθητα δεδομένα τους. Η διαχείριση των προσωπικών δεδομένων θα αποτελέσει το ιερό δισκοπότηρο των εφαρμογών blockchain, ειδικά ύστερα από όλο τον σάλο που δημιουργήθηκε γύρω από αυτά την χρονιά που φεύγει και τον τρόπο που τα εκμεταλλεύτηκαν οι εταιρείες. Η μετακίνηση της διαχείρισης ταυτότητας σε ένα blockchain, θα μπορούσε να προσφέρει λύση σε πολλές από τις τρέχουσες προκλήσεις και, επιπλέον, να ανοίξει μια ολόκληρη νέα αλυσίδα αξίας, με επίκεντρο την ταυτότητα του χρήστη. Τα υψηλά επίπεδα κρυπτογράφησης και η διασκορπισμένη φύση των δεδομένων σε ένα κατανεμημένο βιβλίο, είναι εγγενή σε ένα blockchain. Αυτό αλλάζει αμέσως το επίπεδο ασφάλειας του κυβερνοχώρου που μπορεί να προσφερθεί, σίγουρα λύνοντας ένα πρόβλημα. 

Μέσα από τις νέες αξίες που θα δημιουργηθούν, θα επιτραπεί στα άτομα να έχουν πραγματικά τον έλεγχο της ταυτότητας τους, επιτρέποντας επιλεκτικά τη χρήση τέτοιων χαρακτηριστικών από τρίτους σε συναλλαγές ή αλληλεπιδράσεις. Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει θεμελιωδώς τον τρόπο με τον οποίο διεξάγουμε χρηματοοικονομικές συναλλαγές ή ακόμα και ευαίσθητες αλληλεπιδράσεις σχετικά με την υγεία μας - όλες τις ιδιότητες που σχετίζονται με την ταυτότητά μας.

Μερικά στοιχεία: 1. Η αγορά δεδομένων και πρόσβασης σε αυτά υπολογίζεται να αυξηθεί από 8,09 δισ. δολάρια σήμερα, σε 14,82 δισ. δολάρια το 2021. 2. Μέσα στο 2019 αναμένεται πολλές κυβερνητικές υπηρεσίες να μπουν στον αστερισμό του Blockchain, δημιουργώντας ταυτόχρονα το απαραίτητο ρυθμιστικό πλαίσιο για την προστασία των δεδομένων.

  • Τα δεδομένα έχουν μεγάλη αξία. Η διαχείριση της αξίας των δεδομένων είναι ένα θέμα που θα κυριαρχήσει στη βιομηχανία τα επόμενα 3-5 χρόνια.
Σήμερα, σχεδόν κάθε εταιρεία έχει πρόσβαση σε μεγάλους όγκους δεδομένων. Αλλά είναι αυτό που κάνουν με αυτά τα δεδομένα που θα καθορίσουν τα επιχειρηματικά μοντέλα του μέλλοντος. Αυτό δεν είναι κατ 'ανάγκη κάτι καινούργιο, αλλά το πλαίσιο και ο αντίκτυπος έχει κλιμακωθεί δραματικά. Τα τρέχοντα επιχειρηματικά μοντέλα θα ανασχεδιαστούν από την αξία των δεδομένων που παράγονται από τις υπάρχουσες δραστηριότητες. Η αξία των δεδομένων θα αντικαταστήσει την αξία των παραδοσιακών δραστηριοτήτων εσόδων - μια ενδιαφέρουσα έννοια από μόνη της. Ας πάρουμε ως παράδειγμα έναν μεταφορέα. Παραδοσιακά έχουν δημιουργήσει τα έσοδά τους από τους ναύλους των επιβατών. Ωστόσο, καθώς εφαρμόζουν πιο έξυπνα συστήματα και συνδέουν τα στοιχεία δεδομένων μεταξύ τους, τα δεδομένα καθίστανται η κύρια πηγή αξίας, όχι η υπηρεσία μεταφοράς. Ξέρουν ποιοι είναι οι επιβάτες τους, από πού κι αν προέρχονται και πότε. Εάν συλλέξουν και εμπλουτίσουν αυτά τα δεδομένα, θα μπορούσαν να το αποκομίσουν χρήματα κάνοντάς τα διαθέσιμα σε πλήθος άλλων επιχειρήσεων για πιο στοχοθετημένη παροχή υπηρεσιών - με ένα ασφάλιστρο. Το αποτέλεσμα? Ένα εντελώς νέο επιχειρηματικό μοντέλο και ροή εσόδων.

Η έννοια της διαχείρισης της αξίας των δεδομένων θα αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους επενδυτικούς τομείς τα επόμενα 3-5 χρόνια, λόγω του νομισματικού της δυναμικού, αλλά θα αποτελέσει επίσης μία από τις σημαντικότερες κινητήριες δυνάμεις των επενδύσεων για τη δημιουργία περισσότερων δεδομένων. Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να γίνουν πιο ψηφιακές, αλλά εκείνοι που υπερέχουν στη διαχείριση της αξίας των δεδομένων τους, ανασχεδιάζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα και δημιουργούν νέες ροές εσόδων, θα γίνουν οι πραγματικοί κορυφαίοι επιχειρηματίες του μέλλοντος.

Φυσικά, η διασφάλιση ότι τα προσωπικά στοιχεία των ανθρώπων δεν μοιράζονται παράνομα είναι κρίσιμης σημασίας για κάθε επιχείρηση που σκέφτεται να ακολουθήσει αυτή τη διαδρομή. Οι κανονισμοί σχετικά με το ιδιωτικό απόρρητο των δεδομένων συνεχίζουν να αυξάνονται, τόσο σε επίπεδο χώρας όσο και σε επίπεδο κάθετης βιομηχανίας. Ευτυχώς, το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη διαχείριση της αξίας των δεδομένων προωθεί μαζική καινοτομία για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ιδιωτικής ζωής.

Οι πηγές δεδομένων αυξάνονται, η χωρητικότητα των ίδιων των δεδομένων βελτιώνεται και εξαιτίας αυτού, η δυναμική αξία που μπορεί να εξαχθεί αυξάνεται ακόμη πιο γρήγορα. Η αυξανόμενη πρόκληση είναι να εξαχθούν πληροφορίες από διαφορετικές πηγές δεδομένων, χωρίς να παραβιάζονται οι κανονιστικές ή βασικές οδηγίες εμπιστευτικότητας. Οι ανώνυμες αναλύσεις δεδομένων σε κλίμακα αποτελούν μια συνεχιζόμενη πρόκληση και βρίσκοντας τρόπους για να αποκτηθούν πλούσιες γνώσεις χωρίς τον διαμοιρασμό δεδομένων πηγής ή την παραβίαση του νόμου, θα γίνουν εμπόδια στην ανάπτυξη, εάν δεν επιλυθούν.

Μερικά στοιχεία: 1. Το 74% των εταιρειών υποστηρίζουν πως έχουν εγκαταστήσει και ολοκληρώσει πλήρεις εφαρμογές ασφαλείας δεδομένων. 2. Μεγάλη ανάπτυξη αναμένεται να υπάρξει από την ανάλυση και χρήση δεδομένων από τις ηλεκτρονικές πληρωμές, με τις αντίστοιχες εταιρείες να γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη

  • Ξεχάστε το IoT ..έρχεται το IoE. Ο αριθμός των "πραγμάτων" που ήταν συνδεδεμένα στο διαδίκτυο το 2018 υπερέβη τον αριθμό όλων των ανθρώπων στη Γη. Μέχρι το 2020 αναμένεται ότι θα συνδεθούν στο διαδίκτυο 50 δισεκατομμύρια "πράγματα", έτσι πια δεν θα μιλάμε για Internet of Things, αλλά για το Internet of Everything!

To IoE θα ενώσει σε απευθείας σύνδεση τον ψηφιακό με τον φυσικό κόσμο με τρόπους που δεν φανταζόμασταν ποτέ και η κοινωνία θα γίνει όλο και πιο καθοδηγούμενη από την τεχνολογία ως αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει μέρος της ζωής μας που θα παραμείνει ανέγγιχτο. Η αυτοματοποίηση θα πάρει ένα νέο νόημα, η διαχείριση της αξίας των δεδομένων θα ενισχυθεί από τον πλούτο των δεδομένων και η AI θα απορροφήσει τα δεδομένα για να οδηγήσει έξυπνες γνώσεις και αποτελέσματα που δεν έχουμε δει ποτέ πριν.

Το IoE θα καλύψει κάθε τομέα της ζωής μας, μεταμορφώνοντας τον τρόπο παροχής της υγειονομικής περίθαλψης και τον τρόπο που ζούμε, εργαζόμαστε και μαθαίνουμε. Θα αναδιοργανώσει τη ζωή μας μέσα από αυτό που όλο και περισσότερο αναφερόμαστε ως το "ανθρώπινο API" που μας επιτρέπει να αλληλεπιδράμε με διάφορα συνδεδεμένα συστήματα με τρόπους που είναι δύσκολο να προβλέψουμε. Το εύρος των βιομετρικών στοιχείωνθα επεκταθεί από αυτό που καταλαβαίνουμε σήμερα, ώστε να περιλαμβάνει χειρονομίες, συναισθήματα, εκφράσεις και πολλές άλλες πτυχές, προκαλώντας αυτοματοποιημένες αντιδράσεις του συστήματος για να συμπληρώσουν, να διευκολύνουν ή να ενισχύσουν τις δραστηριότητές μας.

Οι πρωτοπόροι τεχνολογικοί πρωτοπόροι βρίσκουν ήδη τις περιπτώσεις χρήσης που αλλάζουν τη ζωή τους για το IoE και το ανθρώπινο API. Η Dimension Data συνεργάστηκε πρόσφατα με την NTT R & D και το Deakin University στην Αυστραλία για ένα έργο που χρησιμοποιεί εικονική πραγματικότητα, βιομετρικούς αισθητήρες, φορητά και αναλυτικά στοιχεία για να μεταμορφώσει τον τρόπο κατάρτισης των πυροσβεστών.

Αυτή η καινοτομία, γνωστή ως FLAIM Trainer, αναπαράγει όλες τις δυνάμεις και τα στοιχεία που επηρεάζουν έναν πυροσβέστη, συνδέοντας το εικονικό και το φυσικό άτομο. Επιτρέπει στους πυροσβέστες να εκπαιδεύονται για επικίνδυνα σενάρια που είναι δύσκολα, δαπανηρά και περιβαλλοντικά επιβλαβή για να αναπαραχθούν στην πραγματικότητα. Ενσωματώνει ένα κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ψηφιακό βιο-αισθητήριο ύφασμα που αναπτύχθηκε από την NTT, που ονομάζεται Hitoe, το οποίο παρέχει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τα ζωτικά σημεία των πυροσβεστών, όπως ο καρδιακός ρυθμός, το άγχος και η κόπωση. Όταν συγκεντρωθούν, τα δεδομένα αυτά επιτρέπουν στους εκπαιδευτές να αξιολογήσουν την καταλληλότητα και την ψυχική κατάσταση ενός εκπαιδευομένου για να αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε σενάριο πυρκαγιάς.

Μερικά στοιχεία: 1. Η παγκόσμια αγορά ΙοΕ αναμένεται να φτάσει σε αξία τα 23,97 τρισ. δολάρια μέχρι το 2022. 2. Οι συνεργασίες θα αποδειχτούν το δυνατό σημείοτων εταιρειών που ασχολούνται με ΙοΕ, και θα ανοίξουν νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες 3. Ο συνδυασμός ΙοΕ και ανάλυσης των εκατομμυρίων στοιχείων που θα συλλέγονται από αυτό θα ανοίξει νέους ορίζοντες.

  • Το disrupt ενώνει! Το 2019 θα είναι μια περίοδος έντονων και πρωτοφανών αλλαγών για τις σημαντικότερες τεχνολογικές εταιρείες οι οποίες καθοδηγούνται από παράγοντες που βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό εκτός του ελέγχου τους. 
Όχι μόνο τα πρότυπα κατανάλωσης της τεχνολογίας αλλάζουν, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο κατευθύνεται η καινοτομία, αναπτύσσονται προϊόντα και η πνευματική ιδιοκτησία μοιράζεται με ανοιχτό και ελεύθερο τρόπο. Όλα αυτά προκαλούν disrupts που είναι δύσκολο να προβλεφθούν ή να διαχειριστούν. Η εμφάνιση νέων τεχνολογικών γιγάντων, με πολύ διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα, οδηγεί κάποιες από αυτές τις αλλαγές - και τη μετατόπιση του τοπίου σε μια κλίμακα που δεν είχε φανεί προηγουμένως. Η αυξανόμενη κυριαρχία στην αγορά των FAANGs - ένας όρος που έχει σχεδιαστεί για να περιγράψει το Facebook, το Amazon, το Apple, το Netflix και το Google - και μια αναζωπύρωση της Microsoft, οδηγούν αυτή τη διαταραχή.

Οι εταιρείες FAANG δεν αγοράζουν τις τεχνολογίες τους από τους κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού (ΟΕΜ) όπως η HP, η Dell, η Cisco ή η IBM. Αντ 'αυτού, προμηθεύουν τεχνολογίες ή εξαρτήματα από τους αρχικούς κατασκευαστές συσκευών (ODM), γράφουν τον δικό τους κώδικα και δημιουργούν τις δικές τους λύσεις. Αυτό μειώνει την απευθυνόμενη αγορά για ΟΕΜ. Για να προστεθεί μια ακόμη πρόκληση, οι εταιρείες αυτές καθιστούν διαθέσιμο τον πηγαίο κώδικα τους σε κοινότητες ανοιχτού κώδικα, όπως το Open Networking Foundation και το Open Compute Project, επιτρέποντας σε αυτές τις επιχειρήσεις που έχουν τους πόρους και τη χρηματοδότηση να ακολουθήσουν το παράδειγμα, μειώνοντας την συνολική απευθυνόμενη αγορά για ΟΕΜ ακόμα μακρύτερα. Τώρα προσθέστε νέα μοντέλα κατανάλωσης, όπως τα IaaS και SaaS που προσφέρονται σε κλίμακα και η διευθυνόμενη αγορά μειώνεται ακόμη περισσότερο.

Η Google και η Microsoft ενσωματώνουν προηγμένη καινοτομία σε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, χωρίς πρόσθετη χρέωση, καθιστώντας όλο και πιο δύσκολο για τις εταιρείες τεχνολογίας με στενό προσανατολισμό να τις ανταγωνίζονται. Οι εφαρμογές εμπλουτίζονται με τα αναλυτικά στοιχεία, την εκμάθηση μηχανών, την AI για να παρέχουν πρόσθετη αξία, ανάλογα με την περίπτωση χρήσης. Εταιρείες όπως η Microsoft και η Google παρέχουν όλες τις εφαρμογές συνεργασίας, αλλά περιλαμβάνουν επιπλέον λειτουργίες όπως φυσική αναγνώριση ομιλίας, ομιλία σε κείμενο, ψηφιακή καταγραφή, ροή και πλήρως προγραμματιζόμενες διεπαφές για την επέκταση της αξίας αλυσίδα. Αυτό παρέχεται σε ένα μοντέλο που βασίζεται στην κατανάλωση - σε ένα κλάσμα του κόστους της πιο παραδοσιακής προσέγγισης.

Η επίδραση όλων αυτών στους προμηθευτές ΟΕΜ θα είναι σημαντική και σε ορισμένους τομείς της αγοράς οι κατασκευαστές αυτοί ανταγωνίζονται ήδη για περίπου το 40% της συνολικής απευθυνόμενης αγοράς. Με το πέρασμα του χρόνου θα έχουμε πολλά μεγάλα ψάρια που ανταγωνίζονται σε μια ολοένα και μικρότερη λίμνη - και όπως γίνεται συνήθως, τα μεγάλα ψάρια θα αρχίσουν να τρώνε τα μικρά... Όπως φαίνεται το τοπίο των εταιρειών πρόκειται να υποστεί μεταμόρφωση κατά τα επόμενα 3-5 χρόνια και αυτές που θα αναδυθούν, θα είναι πολύ διαφορετικές.



Καταναλωτικές Τάσεις

Το 2018 οι καταναλωτές είδαμε και πήραμε μια πρώτη γεύση από τις τεχνολογίες που θα κατακλύσουν την καθημερινότητα μας τα αμέσως επόμενα χρόνια. Είδαμε τις πρώτες καταναλωτικές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στο αντικείμενο που κρατάμε και συμβουλευόμαστε πιο πολύ από οτιδήποτε άλλο μέσα στην ημέρα, το smartphone μας και αν αυτό ήταν η πρώτη γεύση, τότε το μέλλον προμηνύεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον.
Είδαμε να στήνονται και να ολοκληρώνονται τα πρώτα δίκτυα 5G τα οποία τα επόμενα χρόνια θα αλλάξουν ριζικά τον τρόπο που χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο και τα πράγματα που θα μπορούμε να κάνουμε σε αυτό και με αυτό. Είδαμε τα αυτόνομα οχήματα να καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο χώρο στους δρόμους και τις έξυπνες πόλεις να έχουν ξεκινήσει να χτίζονται. Είδαμε επίσης τις τραπεζικές μας συναλλαγές να απλοποιούνται και νέες διαφορετικές σύγχρονες τράπεζες να βγαίνουν στην επιφάνεια και να κυριαρχούν σε ένα μέχρι τώρα δυσκίνητο τοπίο.
Η εποχή που ζούμε μοιάζει με ένα φυτώριο και εκκολαπτήριο τεχνολογιών και σίγουρα είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες τεχνολογικά περιόδους στην σύγχρονη ιστορία. Παντού γύρω υπάρχει μια διάθεση ότι νέα, καινούργια και μεγάλα πράγματα πρόκειται να συμβούν. Η τεχνολογία και η καινοτομία "τρέχουν" και εκτός από τις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν δικούς τους δρόμους να εξερευνήσουν, οι καταναλωτές θα δούμε μερικά πολύ ενδιαφέροντα προϊόντα και υπηρεσίες.
  • Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα υπάρξει πίσω από τα πάντα. Μέχρι στιγμής οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης που έχουμε δει έχουν εξαντληθεί στους ψηφιακούς βοηθούς στο σπίτι, όπως η Alexa αλλά και σε εφαρμογές στο smartphone μας, όπως είδαμε με την αναγνώριση φωτογραφικών καταστάσεων και σεναρίων των κινητών της Huawei η οποία αποφάσισε με έναρξη το 2018 να παρουσιάσει εκπληκτικές συσκευές με καταπληκτικά χαρακτηριστικά, στοχεύοντας την κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων. 

Όμως Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι μόνο οι έξυπνοι βοηθοί και "τρομερά" τηλέφωνα, ούτε η ενσωμάτωση του Google Home από λαμπτήρες μέχρι τηλεοράσεις. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι πολλά περισσότερα από αυτό και σίγουρα δεν θα εξαντληθεί στο να προτείνει τι ρούχα ταιριάζουν με τον σωματότυπο και τα χαρακτηριστικά μας. Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης οι ιατρικές υπηρεσίες θα εξελιχθούν και θα μπορούν να προβλέπουν και να κάνουν διαγνώσεις σε ελάχιστο χρόνο, ενώ σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση και τις υπηρεσίες, ακόμα και αν αφήσουμε έξω τα σενάρια στα οποία θα αποφασίζει πριν από εμάς για εμάς, η εμπλοκή της στις μεταφορές και τα logistics θα δώσει ένα νέο αέρα στις υπηρεσίες.

Ένα ακόμα σημείο το οποίο έχει παραβλέψει αρκετός κόσμος είναι η βοήθεια που θα προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη στην αντίληψη και την λειτουργία ακόμα και των πιο πολύπλοκων συσκευών από τους πιο ανεκπαίδευτους χρήστες. Οι συσκευές γύρω μας γίνονται όλο και πιο έξυπνες και πιο εξελιγμένες, με αποτέλεσμα να ελοχεύει ο κίνδυνος να μπορούν να τις χειρίζονται όλο και λιγότεροι. Ακόμα και τα smartphones μας γίνονται όλο και πιο έξυπνα, με αποτέλεσμα η μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών να μην μπορεί να εκμεταλλευτεί παρά ένα μέρος των λειτουργιών τους.

Εδώ θα μπορέσει να μπει η τεχνητή νοημοσύνη η οποία σε συνδυασμό με εφαρμογές μηχανικής μάθησης να προβλέπει τι θέλουμε να κάνουμε αλλά δεν ξέρουμε το πως από τον τρόπο με τον οποίο χειριζόμαστε την κάθε συσκευή, μαθαίνοντας τις συνήθειές μας, εκτελώντας λειτουργίες πριν καν καταλάβουμε και οι ίδιοι τι θέλουμε να κάνουμε.
  • Έρχεται το 5G ..αλήθεια, έρχεται! Όσο μικρή ενασχόληση με την τεχνολογία να έχει κάποιος είναι δύσκολο να μην έχει αντιληφθεί όλη τη φασαρία γύρω από το 5G που όλο έρχεται και ακόμα είναι στο δρόμο.

Με σημαντικά υψηλότερες ταχύτητες και πολύ χαμηλούς χρόνους καθυστέρησης,η τεχνολογία δικτύωσης επόμενης γενιάς θα διασυνδέσει τα πάντα, από τα αυτοκίνητα με τους υπολογιστές με τα έξυπνα σπίτια. Όπως το Internet το 1999, αυτό θα αλλάξει τα πάντα. Αλλά μέχρι τώρα, η προόδους ήταν ... ας πούμε περισσότερη ελπίδα και διαφημιστική εκστρατεία, παρά κάτι το χειροπιαστό. 

Το 2019 κάθε σημαντικός μεταφορέας θα έχει πιλοτικά προγράμματα 5G σε λειτουργία, ενώ μερικοί ήδη έχουν ξεκινήσει. Τι σημαίνει αυτό; ότι πραγματικά συγκλονιστικοί κόσμοι εικονικής πραγματικότητας που δεν υποφέρουν από αποπροσανατολισμό καθυστερήσεων από αργά δίκτυα θα είναι δυνατοί. Σημαίνει ότι μπορείτε να επισκεφθείτε τον καλύτερο γιατρό σε όλο τον κόσμο και ίσως να υποβληθείτε σε ρομποτική χειρουργική, χάρη στην τεχνολογία τηλεπαρουσίας. Και φυσικά σημαίνει ταχύτερα τηλέφωνα, έτσι ώστε να μπορείτε να δείτε το τελευταίο επεισόδιο της αγαπημένης σας σειράς σε πραγματικό χρόνο.
Το μόνο εμπόδιο στην εξάπλωση του 5G δεν έρχεται από τις δυνατότητες της τεχνολογίας, αλλά από την πολιτική. Η απαγόρευση των ΗΠΑ στην Huawei να δραστηριοποιηθεί στη χώρα και οι προτροπές στους συμμάχους τους να "ξηλώσουν" τα δίκτυα της εταιρείας για τον φόβο κατασκοπίας από την Κινεζική κυβέρνηση έχουν πάει πολύ πίσω την εξέλιξη του 5G. Η Huawei είναι εδώ και καιρό ηγέτιδα δύναμη σε αυτό τον χώρο και τα προσχώματα που έχουν δημιουργηθεί από την αμερικανική κυβέρνηση, χωρίς ούτε και οι ίδιο οι κάτοικοι των ΗΠΑ να μην έχουν καταλάβει για ποιο λόγο, πέρα από τα παιχνίδια εξουσίας με την Κίνα, έχουν "πάει πίσω" την εξέλιξη.

Στην Βαρκελώνη πέρσι είδαμε το πρώτο οικιακό 5G ρούτερ ενώ μόλις πριν λίγους μήνες το Μονακό έγινε η πρώτη χώρα στον κόσμο με ολοκληρωμένες υποδομές κάλυψης 5G. Μπορεί μέχρι τώρα όποτε ακούγαμε για 5G να βλέπαμε μερικά gadget που απλά βοηθούσαν να καταλάβουμε λίγο καλύτερα τις δυνατότητες των νέων δικτύων, όμως το 2019 τα gadget θα μπουν στην αποθήκη. Οι εταιρείες θα δείξουν χειροπιαστά πράγματα και θα ξεκινήσουν να μιλάνε σοβαρά για προγράμματα και επιχειρησιακό σχεδιασμό. 

  • Τα αυτόνομα οχήματα θα πατήσουν γκάζι. Η χρονιά που φεύγει μας έδειξε τις δυνατότητες και τα σχέδια για το μέλλον της αυτοκίνησης και σε αυτό το μέλλον ο οδηγός θα έχει όλο και πιο λιγότερο ενεργό ρόλο.

Σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση, το 2019 αναμένεται να είναι η χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτόνομα οχήματα θα γίνουν μέρος της κανονικότητας και της καθημερινότητας μας, και όχι πρωτότυπα οχήματα που εξερευνούν τις δυνατότητες τους. Το αυτοκίνητο γίνεται πια ένας χώρος ψυχαγωγίας που θα προσφέρει πια πολύ περισσότερα από μια βαρετή διαδρομή. Το 2018 είδαμε να δραστηριοποιούνται περίπου 20 εταιρείες στον χώρο των αυτοκινούμενων οχημάτων, άλλες με ολοκληρωμένες λύσεις και άλλες με παροχή εξειδικευμένων συστημάτων και μερών για αυτόνομα οχήματα τρίτων.

Το 2019 οι εταιρείες αυτές αναμένονται να πολλαπλασιαστούν. Μπορεί η αγορά να είναι γεμάτη από "άγνωστες" εταιρείες οι οποίες ασχολούνται με τον τομέα, όμως η δραστηριοποίηση των μεγάλων και παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι αυτή που θα βάλει τα αυτόνομα οχήματα για τα καλά στην καθημερινότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας των υποψήφιων ιδιοκτητών. Μέχρι τώρα ελάχιστες ήταν οι παραδοσιακές "δυνάμεις" που έδειξαν κάποια χειροπιαστή πρόταση, όμως το 2019 αυτό αναμένεται να αλλάξει άρδην.
  • Διασύνδεση παντού Αν το 2018 αισθανθήκαμε ότι περνούσαμε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας μπροστά από μια οθόνη, το 2019 αυτό πρόκειται να αλλάξει καθώς αυτός ο χρόνος θα αυξηθεί.
Ακόμα και όταν δεν κοιτάμε το smartphone ή τον υπολογιστή μας, οι αμέτρητοι αισθητήρες που θα βρίσκονται συνεχώς γύρα μας θα φροντίσουν να είμαστε συνεχώς συνδεδεμένοι σε κάποιο δίκτυο και να μεταδίδουμε πολύτιμα στοιχεία για την συμπεριφορά και τις δραστηριότητες μας.

Όπως δείχνει η τεχνολογία, ο καθένας μας θα γίνει μια κινητή ζωντανή συσκευή μετάδοσης πολύτιμων για τις εταιρείες δεδομένων και καταναλωτικών συνηθειών. Από τα αυτοματοποιημένα καταστήματα της Amazon μέχρι τις πληροφορίες που μόνοι μας μοιραζόμαστε σε κάθε φύσεων κοινωνικά δίκτυα, η ταυτότητα μας δεν θα είναι πια ιδιωτική αλλά σχεδόν δημόσια.

Αυτό φυσικά έχει εγείρει αντιδράσεις για τα προσωπικά δεδομένα δισεκατομμυρίων χρηστών κοινωνικών μέσων και καταναλωτών, με τις κυβερνήσεις να προσπαθούν με κάθε τρόπο να βρουν τρόπο να τα διαφυλάξουν, ή να τα χρησιμοποιήσουν για δικό τους όφελος. Η συζήτηση για το ποσοστό χρήσης των δικαιωμάτων και την προστασία από την διαρροή και την χρήση τους αναμένεται να είναι το πιο "καυτό" θέμα συζήτησης στη χρονιά που έρχεται.

Και μπορεί μέχρι τώρα οι εταιρείες να χρησιμοποιούσαν μέρος των δεδομένων για να στοχεύσουν καλύτερα με τις διαφημιστικές τους εκστρατείες, όμως ο μοναδικός λόγος που η διαδικασία έμενε μόνο σε αυτό δεν είναι άλλος από την αδυναμία τους να επεξεργαστούν και να αναλύσουν τα δισεκατομμύρια επί δισεκατομμυρίων προσωπικών δεδομένων καθημερινά.

Αυτό που χρειάζονται οι εταιρείες για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν τον "θησαυρό" των προσωπικών δεδομένων αυτών, είναι ένα σύστημα που να μπορεί να επεξεργάζεται τεράστιο όγκο πληροφοριών, να μπορεί να τα αναλύει, να προβλέπει συμπεριφορές και να μαθαίνει όσο λειτουργεί επιτυγχάνοντας καλύτερα αποτελέσματα κάθε φορά που τα επεξεργάζεται.

Αν σε κάποιους όλες αυτές οι απαιτήσεις ακούγονται σχετικά γνώριμες, είναι γιατί οι εταιρείες έχουν πια αυτά τα όπλα στην διάθεση τους και όρεξη να τα χρησιμοποιήσουν, Τεχνητή νοημοσύνη, μηχανική μάθηση και ανάλυση μεγάλων δεδομένων είναι το "βούτυρο στο ψωμί" των σύγχρονων τεχνολογικών εταιρειών, οι οποίες αναμένεται στο 2019 και μετά να δώσουν μεγάλες μάχες με τις ρυθμιστικές αρχές για το δικαίωμα χρήσης τους.
  • Οι οθόνες λυγίζουν και το 8Κ επικρατεί. Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να έχει κυριαρχήσει και οι εφαρμογές της να συζητιούνται και να αναλύονται, όμως για πολύ μεγάλο ποσοστό καταναλωτών, η τεχνολογία σημαίνει διασκέδαση και ευκολία.

Τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα έχουν γίνει σχεδόν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας και ότι πιο κοντά έχει να επιδείξει η σύγχρονη εποχή στις "μαγικές συσκευές" που κυριαρχούσαν στις εικονογραφήσεις παλιότερων εποχών για το πως θα μοιάζει το μέλλον. Ακόμα δεν έχουμε φτιάξει τα ιπτάμενα αυτοκίνητα, όμως είμαστε πολύ κοντά στο να γίνουν μαζικά τα οχήματα που "πάνε μόνα" τους. Μια από τις νέες τάσεις που θα κυριαρχήσουν το 2019 και θα έχουμε και τις πρώτες λειτουργικές συσκευές, θα είναι αυτές με αναδιπλούμενη οθόνη. Οι εύκαμπτες οθόνες έχουν γίνει κάτι σαν το μεγάλο τρόπαιο για τις εταιρείες, οι οποίες έχουν δει σε αυτές το επόμενο μεγάλο πεδίο μάχης, στο οποίο θα αγωνιστούν και θα ανταγωνιστούν για να επιδείξουν την ανωτερότητα της τεχνολογίας τους.

Αν και υπολογίζεται πως το 2019 θα έχουμε λειτουργικές συσκευές με αναδιπλούμενη οθόνη, ακόμα αυτές δεν θα γίνουν (αν γίνουν ποτέ) η κυρίαρχη τάση σε κινητά και tablets. Μέχρι στιγμής δύο εταιρείες βρίσκονται πολύ κοντά στην παρουσίαση των πρώτων τους μοντέλων, η Samsung (η οποία έδειξε και ένα πρωτότυπο πριν λίγους μήνες) και η Huawei η οποία λέγεται πως τον Φεβρουάριο να αποκαλύψει την δική της εμπορική πρόταση. Ακολουθεί λίγο πιο πίσω η LG η οποία έχει μακρυά παράδοση στις οθόνες και είναι και αυτή που προμηθεύει πολλούς κατασκευαστές flagship τηλεφώνων, αν και δεν αποκλείεται να κάνει την έκπληξη και να παρουσιάσει πρώτη την δική της πρόταση.

Ανεξάρτητα όμως το μέγεθος της οθόνης, η ποιότητα του περιεχομένου που παρακολουθεί κανείς σε αυτή είναι εξίσου σημαντικό. Το 2018 ήταν η χρονιά που "αναστήθηκε" η τηλεόραση, από την οποία περιμένουμε μεγαλύτερα και φωτεινότερα πράγματα. Το 2018 το 4Κ σχεδόν κυριάρχησε σε οθόνες και προγράμματα, ενώ κάποιοι κατασκευαστές παρουσίασαν και τις πρώτες συσκευές 8Κ. Για το 2019 αναμένεται αυτές οι τηλεοράσεις να αυξηθούν κατά πολύ και οι προτάσεις αναμένεται να γίνουν πιο ρεαλιστικές. Και επειδή όπως και στα κινητά "το μέγεθος μετράει", έτσι και στις τηλεοράσεις αναμένεται οι ίντσες να "πάρουν την ανηφόρα" χωρίς όμως να ακολουθήσουν ανάλογα και οι τιμές.

Σε συνδυασμό με τους ψηφιακούς βοηθούς, το έξυπνο σπίτι και τα νέα βελτιωμένα προγράμματα, η τηλεόραση μάλλον θα γίνει πάλι το κέντρο του σπιτιού. Και στα 8Κ, αυτό το μέλλον προμηνύεται πολύ λαμπρό.

Source:emea.gr








Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.