Στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού, όλο και περισσότεροι οργανισμοί τείνουν να χρησιμοποιούν τεχνολογίες facial recognition (αναγνώριση προσώπου) για μια σειρά εφαρμογών σε δημόσιους χώρους. Αυτά τα συστήματα έχουν επίσης εφαρμοστεί για τον μετριασμό της εξάπλωσης της πανδημίας του COVID-19, καθώς αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να συνδεθούν με μεγαλύτερα δίκτυα παρακολούθησης για την επιτήρηση της συμμόρφωσης σε μέτρα προστασίας όπως η χρήση μάσκας.
Μελέτες έχουν δείξει ότι τα συστήματα facial recognition είναι επιρρεπή σε ψευδώς θετικά αποτελέσματα. Τις τελευταίες εβδομάδες, τεχνολογικοί κολοσσοί, συμπεριλαμβανομένων των Microsoft, Amazon και IBM, αφαίρεσαν εντελώς τα συστήματα facial recognition που διέθεταν από την αγορά ή απαγόρευσαν στις αστυνομικές υπηρεσίες να χρησιμοποιούν αυτές τις τεχνολογίες. Παρά τις κινήσεις στις οποίες προέβησαν οι τεχνολογικοί γίγαντες, το μέλλον των συστημάτων αναγνώρισης προσώπου φαίνεται λαμπρό, σύμφωνα με μια νέα έκθεση του Global Market Insights.
Ο οργανισμός εκτιμά ότι η αποτίμηση της αγοράς του facial recognition θα φτάσει τα 12 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2026. Το Market Research Future αποτίμησε την παγκόσμια αγορά του facial recognition σε 3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016. Οι ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια στους δημόσιους χώρους αναμένεται να προκαλέσουν αύξηση της ζήτησης για αυτές τις τεχνολογίες τα επόμενα χρόνια. Εκτιμάται ότι σε όλη τη Βόρεια Αμερική, η αγορά αναγνώρισης προσώπου θα προωθηθεί από επενδύσεις σε λιανική, υγειονομική περίθαλψη, άμυνα και ασφάλεια.
Οι σημαντικές επενδύσεις στην ασφάλεια και την επιτήρηση οδηγούν σε αυτήν τη συγκεκριμένη αγορά, σύμφωνα με την έκθεση. Πολλοί οργανισμοί, συμπεριλαμβανομένων αεροδρομίων και μεγάλων αθλητικών χώρων, επενδύουν σε συστήματα παρακολούθησης, αξιοποιώντας τα συστήματα facial recognition, παράλληλα με την τεχνητή νοημοσύνη, τους αισθητήρες IoT, τις κάμερες θερμικής απεικόνισης και άλλα. Οι εταιρείες δημιουργούν ένα νέο λογισμικό που αναμένεται να βοηθήσει στην αναγνώριση και την παρακολούθηση.
Το Global Market Insights προβλέπει επίσης ότι τα συστήματα facial recognition θα φέρουν επανάσταση στη διαφήμιση και το λιανικό εμπόριο τα επόμενα χρόνια. Η χρήση τους θα επιτρέψει στους διαφημιζόμενους να κατανοήσουν καλύτερα τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών τους για να προβάλλουν πιο σωστά εξατομικευμένες διαφημίσεις σε αυτά τα άτομα. Το συνολικό ποσοστό επιτυχίας αυτών των διαφημίσεων και των στοχευμένων καμπανιών μπορεί επίσης να μετρηθεί χρησιμοποιώντας συστήματα facial recognition.
Η έκθεση σημειώνει επίσης ότι η ανάπτυξη της αγοράς του facial recognition θα βασίζεται κυρίως σε 3D συστήματα και όχι σε πιο περιορισμένα 2D συστήματα. Συγκριτικά, τα 3D συστήματα προσφέρουν πιο ακριβείς πληροφορίες σε περιβάλλοντα χαμηλού φωτισμού, δεδομένου ότι χρησιμοποιούν στοιχεία προσώπου, όπως το βάθος των ματιών ή το σχήμα της μύτης και του πηγουνιού της ληφθείσας εικόνας, για σύγκριση με τη διαθέσιμη βάση δεδομένων εικόνων. Τέλος, τα πιο προηγμένα 3D συστήματα μπορούν να εντοπίσουν μεταβλητές όπως μικρές αλλαγές στην υφή του δέρματος και τη γήρανση.