.

Aσφάλεια διαχείρισης εμπορευμάτων στις αερομεταφορές



H ασφάλεια φορτίου και ταχυδρομείου κατά την αερομεταφορά ορίζεται από τον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΚΑΠΑ), ΦΕΚ, τεύχος δεύτερο 1485 της 17/06/2011 και από την Τεχνική Οδηγία Ασφάλειας 1 της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αποφάσεις Δ15/Α/18070/1501 και Δ15/Α/17143/1505.

Cargo Security είναι η ασφάλεια του εμπορευματικού σταθμού από έκνομες ενέργειες. Γενικότερα, ως cargo, εννοούμε οτιδήποτε φορτώνεται στους αποθηκευτικούς χώρους της ατράκτου εκτός από τις αποσκευές.

Ο εμπορευματικός σταθμός διαχειρίζεται φορτίο και ταχυδρομείο. Αυτή η διαχείριση περιλαμβάνει ελέγ­χους ασφάλειας με την έννοια του Security, ελέγχους ασφάλειας με την έννοια του Safety και ελέγχους τελωνειακής φύσεως.

Η βασική διαδρομή ενός φορτίου περιλαμβάνει τον αποστολέα, το γραφείο αποστολής, την μεταφορική εταιρεία, τον εμπορευματικό σταθμό εξαγωγής, το αεροπλάνο της αεροπορικής εταιρείας, τον εμπορευμα­τικό σταθμό εισαγωγής, το γραφείο παραλαβής, την μεταφορική εταιρεία, και τον παραλήπτη.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ: Ο έλεγχος τελωνειακής φύσεως εξετάζει το περιεχόμενο του φορτίου, τις άδειες αποστολής, την ταυτο­προσωπία των συνοδών/οδηγών, τα στοιχεία του αποστολέα και του παραλήπτη.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ SAFETY: Ο έλεγχος Safety ασκείται από τον εμπορευματικό σταθμό και αφορά το είδος του φορτίου, την συσκευα­σία του, την σωστή στήριξη, μεταφορά και τοποθέτηση στο αεροπλάνο.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ SECURITY: Ο έλεγχος Security ασκείται από ΙΕΠΥΑ που συνεργάζεται με τον εμπορευματικό σταθμό και περιλαμβάνει έλεγχο με ακτίνες Χ, έλεγχο οπτικό, δια χειρός, με συσκευή ιχνών εκρηκτικής ύλης.

ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ: Το κτίριο του εμπορικού σταθμού διαχωρίζει την περιοχή ελιγμών/πίστα από την αστική περιοχή.

Διαθέτει χώρο ελεύθερης πρόσβασης και χώρο πρόσβασης μόνο σε αδειοδοτημένο προσωπικό. Όλος ο χώρος παρακολουθείται από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης με πολλές κάμερες.

Εσωτερικά ο εμπορευ­ματικός σταθμός περιλαμβάνει χώρο ελέγχου ασφάλειας με τα κατάλληλα μηχανήματα (Xray, ETD), χώρο εναπόθεσης επικίνδυνων υλικών, χώρο εναπόθεσης ραδιενεργών υλικών, χώρο εναπόθεσης ζώων, χώ­ροι εναπόθεσης βιολογικών υλικών, κατάλληλα ψυγεία για παλέτες τροφίμων, φαρμάκων και ευπαθών προϊόντων.

Επίσης έχει χώρο συσκευασίας των δεμάτων/παλετών σε εμπορευματοκιβώτια αερομεταφο­ράς ULD και χώρο υποδοχής εμπορευμάτων.

Στο Cargo Security εμπλέκονται εταιρείες ΙΕΠΥΑ, τελωνείο, αστυνομία, γραφεία αερομεταφορών, εκτε­λωνιστές, μεταφορικές εταιρείες, ΥΠΑ και οι handlers, εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.

Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (Ελευθέριος Βενιζέλος) (ΑΙΑ) διακινούνται σε καθημερινή βάση φορτίο και ταχυδρομείο με επιβατικά αλλά και με αεροσκάφη φορτίου.

Από την πρόσφατη υγειονομική κρίση, επηρεάστηκε βέβαια και το φορτίο και το ταχυδρομείο.

Από τα στατιστικά στοιχεία του ΔΑΑ, η συνολική κίνηση εξερχομένων το 2019 ήταν 52.371.734 kg., το 2020 μειώθηκε στα 40.673.960 kg., ενώ έως τον Αύγουστο του 2021 έφτασε τα 33.415.657 kg.


Χαρίδημος Αργύρης,
Ταμίας ΕΑΕ – Ελεγκτής Ασφάλειας Αερομεταφορών / Οικονομολόγος, αναδημοσίευση από το Air Letter, τεύχος 20 της ΕΑΕ
Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.