Μια περίοδο έντονης αστάθειας διανύει η παγκόσμια αγορά smart home. Μετά από μια εξαιρετική χρονιά το 2021, στη διάρκεια της οποίας οι ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας ώθησαν τις πωλήσεις “έξυπνων” οικιακών συσκευών στα ύψη, η αγορά υποχώρησε το 2022, ενώ το 2023 αναμένεται οι πωλήσεις να επιστρέψουν και πάλι στο πεδίο με τα θετικά πρόσημα.
Η παγκόσμια αγορά “έξυπνων” συσκευών διανύει μια περίοδο αστάθειας. Οι συνεχιζόμενες αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο πληθωρισμός και η παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα έχουν επηρεάσει την ανάπτυξη της αγοράς το 2022 και αναμένεται να συνεχίσουν να ασκούν πτωτικές πιέσεις τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμό ορίζοντα”, αναφέρει σε σχετική ανάλυσή της η IDC.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας ερευνών, παρά τους περιορισμούς αυτούς, η έννοια του “έξυπνου” σπιτιού έχει γίνει πλέον “mainstream” σε πολλά μέρη του κόσμου, με τους καταναλωτές να αναζητούν όλο και περισσότερο τις συσκευές smart home, για να βελτιώσουν την ψηφιακή εμπειρία στο σπίτι.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις έξυπνων οικιακών συσκευών κινήθηκαν πτωτικά, για πρώτη φορά, το 2022, καθώς οι αποστολές μειώθηκαν κατά 2,6% σε ετήσια βάση, διαμορφούμενες στα επίπεδα των 871,8 εκατ. μονάδων, σύμφωνα με το Worldwide Quarterly Smart Home Device της IDC.
Χάνουν έδαφος οι smart tv
Οι έξυπνες τηλεοράσεις, που αντιπροσώπευαν τη μεγαλύτερη κατηγορία στο smart home, σημείωσαν μείωση πωλήσεων κατά 4,3% το 2022. Η πτώση αυτή συνδέεται με το γεγονός ότι οι πωλήσεις χτύπησαν ταβάνι το 2021, λόγω των εκτεταμένων αγορών που σχετίζονται με τον COVID και συνεπώς η σύγκριση με το 2022 είναι δυσμενής για τον κλάδο.
Όσον αφορά τη μελλοντική πορεία της αγοράς, η IDC προβλέπει μέτρια αύξηση 2,2% στις πωλήσεις “έξυπνων” οικιακών συσκευών το 2023, καθώς η παγκόσμια οικονομία ανακάμπτει. Αυτή η ανάπτυξη αναμένεται να συνεχιστεί έως το 2027 με τον όγκο των πωλήσεων να φθάνει το 1,23 δισ. το 2027.
Οι “έξυπνες” τηλεοράσεις πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν άλλο ένα έτος πτώσης το 2023, λόγω μακροοικονομικών πιέσεων και μεγάλων κύκλων αντικατάστασης. Με την πρόσφατη είσοδο κατασκευαστών, όπως η Amazon, στην αγορά, η IDC αναμένει περαιτέρω μείωση στη μέση τιμή πώλησης των smart TVs, ενώ παράλληλα αναμένεται η διάθεση των πιο premium συσκευών σε πιο προσιτές τιμές.
Εκτός από τις τηλεοράσεις, οι περισσότερες άλλες κατηγορίες έξυπνων σπιτιών, όπως κάμερες ασφαλείας, συνδεδεμένα κουδούνια και κλειδαριές θυρών, όπως και οι “έξυπνες” οθόνες, αναμένεται επίσης να δουν αύξηση πωλήσεων, χάρη στην αυξανόμενη εγκατεστημένη βάση, την ανάκαμψη της οικονομίας και την άνοδο των αναδυόμενων αγορών.