.

Οι ανέπαφες τεχνολογίες που δημιουργούν ένα ανέπαφο μέλλον

Από την εξωτερική είσοδο μέχρι και τα εσωτερικά γραφεία ενός κτιρίου, αναπτύσσονται πλέον τεχνολογίες που επιτρέπουν τον περιορισμό της φυσικής επαφής.



Η λέξη της χρονιάς παγκοσμίως είναι… «ανέπαφο». Σε μια προσπάθεια περιορισμού της εξάπλωσης του COVID-19, ενθαρρύνεται ο περιορισμός των σημείων επαφής με οτιδήποτε, ειδικά σε δημόσιους χώρους. Χαρακτηριστικά είναι τα αποτελέσματα ερευνών που καταδεικνύουν μια τεράστια άνοδο των ανέπαφων πληρωμών μέσω καρτών ή των smartphones και σίγουρα υπάρχει και συνέχεια, μεταξύ άλλων και στον τομέα της ασφάλειας.

Η ανέπαφη τάση λοιπόν, έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και τη βιομηχανία των συστημάτων του ευρύτερου χώρου της ασφάλειας , με τις “ανέπαφες τεχνολογίες” να βρίσκονται στο προσκήνιο των κατασκευαστών και των εταιρειών υλοποίησης έργων, προκειμένου να καλύψουν τις αναδυόμενες ειδικές απαιτήσεις των τελικών πελατών τους. Πολλά είναι τα νέα προϊόντα που βασίζονται σε αυτές τις ανέπαφες τεχνολογίες και έχουν ήδη εμφανιστεί το τελευταίο διάστημα. Ιδού μερικά παραδείγματα:
Αυτοματισμός θυρών: μια τεχνολογία που είναι ήδη οικεία στη βιομηχανία συστημάτων ασφάλειας, είναι η ανέπαφη λειτουργία θυρών μέσω αισθητήρων κίνησης. Πολλοί κατασκευαστές λύσεων access control παρέχουν τέτοια συστήματα, τα οποία μειώνουν σημαντικά τις επαφές χεριών-πόρτας σε δημόσιους χώρους, εδώ και χρόνια. Ο χρήστης απλώς κινεί το χέρι του μπροστά στον αισθητήρα και η πόρτα ανοίγει, ελαχιστοποιώντας την επαφή με συγκεκριμένα σημεία και μειώνοντας τις πιθανότητες μετάδοσης μικροβίων και ιών.

Ανέπαφη ταυτοποίηση: άλλη μια κατηγορία στην οποία οι κατασκευαστές έχουν παρουσιάσει αρκετές λύσεις είναι οι αναγνώστες ταυτοποίησης για την πρόσβαση εισόδου, μέσω κρυπτογραφημένων δεδομένων των κινητών τηλεφώνων που λαμβάνονται ακόμα και αν το κινητό τηλέφωνο του χρήστη είναι κλειδωμένο ή μέσα στην τσέπη ή την τσάντα του. Ο χρήστης απλώς κινεί το χέρι του μερικά εκατοστά μακριά από τον αισθητήρα ώστε να δείξει την πρόθεσή του να εισέλθει/εξέλθει. Πρόκειται για μια πλήρως ανέπαφη και πανεύκολη εμπειρία πρόσβασης, σύμφωνα με την εταιρεία Prodatakey που κατασκευάζει ένα τέτοιο προϊόν.

Θυροτηλεοράσεις: μια εξαιρετικά κοινή κατηγορία προϊόντων ασφάλειας και έλεγχου πρόσβασης για επιχειρήσεις και κατοικίες, είναι οι θυροτηλεοράσεις, που όπως γνωρίζουμε λειτουργούν με την απαίτηση πίεσης ενός κουμπιού από την πλευρά του χρήστη. Η εταιρεία Doorbird λύνει αυτό το θέμα με ένα νέο μοντέλο που αναγνωρίζει χειρονομίες του χρήστη, όπως το κούνημα ή προσέγγιση του χεριού, σε απόσταση περίπου 10cm. Η κίνηση ενεργοποιεί το κουδούνι, ακριβώς όπως θα γινόταν εάν ο χρήστης πατούσε το κουμπί. Επιπλέον, η κίνηση μπορεί να ανοίξει αυτόματα την πόρτα, αν ο διαχειριστής το επιθυμεί.

Πίνακες συναγερμού: πολλές δυνατότητες, πέρα από τα απλό άνοιγμα μιας θύρας, είναι πλέον διαθέσιμες στο πεδίο των ανέπαφων λύσεων. Για παράδειγμα η DMP παρουσίασε ένα νέο firmware, για ορισμένα συστήματα της, με ενσωματωμένους αισθητήρες που επιτρέπουν στον χρήστη να ενεργοποιήσει/απενεργοποιήσει το σύστημα ασφάλειας/συναγερμού χωρίς να πληκτρολογήσει τον κωδικό του στην οθόνη αφής. Ο χρήστης μπορεί να ταυτοποιηθεί και να ελέγξει το σύστημα απλώς παρουσιάζοντας κάποιο άλλο διαπιστευτήριο στον ενσωματωμένο αναγνώστη, ενώ είναι εφικτός και ο φωνητικός έλεγχος του συστήματος ασφάλειας.

Θερμομέτρηση: η θερμομέτρηση των ατόμων που εισέρχονται σε ένα χώρο είναι πλέον μια κοινή πρακτική, όμως αναζητούνται λύσεις που δεν είναι αγχωτικές ή ενοχλητικές για τους θερμομετρούμενους, αλλά και που δεν ενέχουν ρίσκο μετάδοσης μικροβίων. Στα πλαίσια αυτών των απαιτήσεων, υπάρχουν ειδικοί όπως η Cindy Cheung, COO της Glory Star, που ανέπτυξαν το TAURI Temperature Check Tablet το οποίο θυμίζει ένα κοινό tablet αλλά διαθέτει ένα ειδικό ενσωματωμένο θερμόμετρο, πάνω του. Δεν έρχεται σε επαφή με τον πελάτη, φυσικά, ενώ υποστηρίζει αναγνώριση προσώπου αλλά και αναγνώριση χρήσης μάσκας. Και επειδή οι χρήστες είναι πιο εξοικειωμένοι με τα tablets, η διαδικασία είναι πιο θετική, ήρεμη και οικεία γι’ αυτούς. 

Σταθμοί αυτό-εξυπηρέτησης κοινού: οι έλεγχοι της θερμοκρασίας και χρήσης μάσκας αρχίζουν να γίνονται υποχρεωτικοί σε πολλές περιπτώσεις. Όμως, δεν είναι εφικτό να υπάρχει πάντα διαθέσιμο προσωπικό που θα πραγματοποιεί αυτούς τους ελέγχους. Έτσι δημιουργούνται σταδιακά, τα self-service σημεία, όπως τα Wellness Kiosks της LG, όπου ο κάθε χρήστης θα μπορεί χωρίς την μεσολάβηση άλλου προσωπικού, να θερμομετριέται και να βλέπει πληροφορίες σε μια οθόνη digital signage. Επιπλέον διαθέτει αυτόματο σύστημα παροχής αντισηπτικού χεριών (ανέπαφα) αλλά και ειδικές υποδοχές για συσκευασίες γαντιών και μασκών.

Ψηφιακά σημεία πληροφόρησης: η LG, επιπλέον, προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα της χρήσης οθονών αφής που βρίσκονται συνήθως σε μεγάλα εμπορικά κέντρα ή άλλους χρόνους συνάθροισης κοινού. Οι νέες λύσεις υποστηρίζουν αλληλεπίδραση του χρήστη με την οθόνη πληροφοριών, μέσω φωνητικών εντολών ή links που μπορεί να πατήσει στο smartphone του (το οποίο συνδέεται με το σύστημα, όταν βρεθεί κοντά του).

Ανέπαφες πωλήσεις: τέλος, για τους πωλητές που συχνά βρίσκονται σε face-to-face συναντήσεις με πελάτες, υπάρχουν νέες ανέπαφες λύσεις για μείωση του ρίσκου μετάδοσης ενός ιού. Η WeSuite, για παράδειγμα, έχει προσθέσει στο software της, δυνατότητα virtual ξεναγήσεων αλλά και ψηφιακά συμβόλαια που μπορούν να υπογραφούν με ευκολία από το κινητό του πελάτη. Οι virtual ξεναγήσεις επιτρέπουν στον πωλητή να κάνει share την οθόνη του κινητού του με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες μέσω video-κλήσης ώστε να τους ξεναγήσει στον χώρο ενδιαφέροντός τους.

Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.