Στη μάχη ενάντια στην αυξανόμενη πειρατείας στη θάλασσα, η βρετανική Intelligent Engineering Ltd. (IE) εισήγαγε μια νέα πόρτα ασφαλείας που κλειδώνει με SPS (Sandwich Plate System, σα να λέμε “με σάντουιτς κλείδωμα των πλακών”) για να κρατήσει το πλοίο οχυρωμένο.
Το σύστημα ασφαλείας λειτουργεί σε δύο επίπεδα ως εξής: Στον χώρο προστασίας ενός Citadel (Citadel Access Protection ή CAP) οι SPS πλάκες, που συνθέτουν μια πόρτα, συσφίγγονται στη θέση τους από το εσωτερικό για να σχηματίσουν ένα ασφαλές καταφύγιο για το πλήρωμα. Ταυτόχρονα, αυτές οι πόρτες κλειδώνουν αυτόματα εξωτερικά εξασφαλίζοντας την προστασία ευαίσθητων περιοχών του πλοίου, σε περίπτωση εχθρικής εισβολείς.
Χωρίς καμία ορατή κλειδαριά, οι πόρτες ασφαλείας SPS έχουν μια ενιαία, καθαρή επίπεδη επιφάνεια. Οι πόρτες SPS και οι θύρες παρέχουν έξι φορές την προστασία από προσκρούσεις, εκρήξεις και βλήματα από τις αντίστοιχες κατασκευής με χάλυβα και 75% περισσότερη βαλλιστική προστασία.
Ο Ian Nash, Επιχειρησιακός Διευθυντής του τμήματος SPS Marine and Offshore, αναφέρει ότι, “αυτή η καινοτομία έρχεται ως απάντηση σ” ένα αίτημα των πελατών για προστασία των ευαίσθητων περιοχών. Οι μόνιμα τοποθετημένες πόρτες ασφαλείας χρειάζονται λίγα δευτερόλεπτα για να ασφαλίσουν από το εξωτερικό. Αυτό επιτρέπει στα μέλη του πληρώματος να κλείσουν χώρους του πλοίου, πριν βρουν καταφύγιο. Ογδόντα πλοία έχουν εξοπλιστεί με τις SPS CAP θύρες ασφαλείας μέχρι σήμερα”.
Μια πρόσφατη παραγγελία από την Fleet Management Europe Ltd φέρνει το συνολικό αριθμό των πλοίων υπό τη διαχείρισή τους που έχουν προμηθευτεί θύρες ασφαλείας SPS CAP στα πέντε. Περισσότερες παραγγελίες αναμένεται να ακολουθήσουν, αναφέρει η IE.
Οι πλάκες και οι πόρτες ασφαλείας SPS CAP μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να ανταποκρίνονται στις ατομικές ανάγκες, το μέγεθος, το βάρος και το πάχος της πόρτας μπορούν όλα να ρυθμιστούν. Μεταβάλλοντας το πάχος του πάνελ SPS (χάλυβας και πολυουρεθάνη) η απόδοσή τους μπορεί να μεταβληθεί ώστε να πληρεί συγκεκριμένα κριτήρια ασφαλείας.
Πηγή: e-nautilia